Tisztelt BKV, Kedves Homár és BKVfigyelő!
Tudom, sok ember kezdi így e-mailjét, de őszintén nem hittem volna, hogy egyszer én is beállok a sorba, és kénytelen leszek a BKV jegyellenőreinek viselkedése miatt panaszt tenni.
A mai napom, 2008 március 21-én, este 11-kor a barátnőmmel próbáltunk felszállni a 2-es metróra, a Deák Ferenc téren. Miután nekem van bérletem de a barátnőmnek nincs – mint minden jogtisztelő magyar állampolgár – mi is megpróbáltunk jegyet venni az automatából (Jegykiadó automata 1 – Deák Ferenc téri metró aluljáró, ha a kisföldalatti múzeum felöl megy le az ember, a mozgólépcsőn leérve, jobbra az első). Ez az automata az általam kipróbált kb. 500 forintnyi apróból semmit sem fogadott el. Mea culpa, a mellette levő automatát nem próbáltam ki, gondoltam, ha szükséges lesz, majd az ellenőrtől veszek jegyet. Itt szeretném megjegyezni, hogy ekkor még terveimben szerepelt, hogy a 11:30-as HÉV-et elérem a Batthyány téren (Ezen tervem hamarosan szertefoszlott). Tehát le a mozgólépcsőn, ahol – várakozásaimnak megfelelően két ellenőr várt minket. Szintén itt szeretném megjegyezni, hogy “bliccelni” nem állt szándékomban, hisz a Deák Ferenc téren a metróra jegy nélkül felszállni ugyan olyan nehéz, mint fing-hajtásos rakétával a Holdra eljutni. A jegyellenőr hölgyeknek teljesen normálisan – eurokon
– A “Jegykiadó automata 1” semmilyen pénzt nem fogad el,
– A “Jegykiadó automata 2” elfogad pénzt, de jegyet nem ad.Az Ő válaszuk erre az volt (a nagyon jól begyakorolt “6.000 Ft pótdíj” szövegen túl), hogy az én hibám, hogy automatába dobálom a pénzem, amikor ott van a forgalmi ügyelet. Ennél a pontnál a barátnőm megpróbálta az egyik jegyellenőr hölgy kabátjára kitűzött igazolvány megfordítani (mely úgy volt kitűzve, hogy a fehér, üres oldalát lehetett csak látni), melynek következménye őrült üvöltés lett a jegyellenőr részéről – miszerint Őt bántalmazzák.
Ekkor a kolleganője intézett egy kamu telefont a rendőrségre, hogy Ő erősítést hív. (Értsd: mindezek után ránk, BKV utasokra hívja a rendőröket). Lelke rajta…
Viszont ennél a pontnál az utolsó metró elment, melyet a két jegyellenőr hölgy nevetve vett tudomásul, majd – mint ki jól végezte dolgát – elindult felfelé. Ekkor kértek meg minket a biztonságiak, hogy hagyjuk el a metró területét, mert zárnak. Ennek mi eleget is tettünk, még felfelé a forgalmi ügyeleten elkértem az Önök telefonszámát, ahol – a különben igen kedves és segítőkész forgalmi ügyeletes hölgy szerint – panaszt tehetek az ellenőrökre. Sajnos Önök az esti/ éjszakai órákban csak (számomra) értelmi fogyatékos(nak tűnő) ellenőröket alkalmaznak, telefonközpontost, aki a panaszokat valamint utas- észrevételeket felvenné, nem – ez a levél ezért született.
Tisztelt BKV. Az alábbi kérdéseket intézem Önökhöz, melyeket kérem, hogy válaszoljanak meg számomra:
1.) A “Jegykiadó automata 1” miért nem fogad el semmilyen pénzt,
2.) A “Jegykiadó automata 2” miért fogad el pénzt, ha nem ad cserébe jegyet,
3.) Az Önök által alkalmazott ellenőrökben miért nincs minimális (emberi) belátás, főleg azok után, hogy számukra is egyértelmű kellett, hogy legyen, hogy nem állt szándékomban bliccelni,
4.) Az Önök által alkalmazott jegyellenőröket miért tölti el kéjes öröm, ha én az utolsó metrót nem érem el (önhibámon kívül – miattuk), és mehetek haza taxival. (Emberi primitívség – nekik ettől miért lett jobb???)
5.) Önök úgy gondolják-e, hogy az ellenőreik viselkedése/ hozzáállása méltó Önökhöz.Az Önök ellenőrének igazolványszáma: 566 – alacsony, szőke göndörhajú hölgy, és mindig azt ismételgeti, hogy “6.000 Ft pótdíj” . A másik ellenőr igazolványának számát sajnos nem láttuk, Ő is egy hölgy, az Ő különös ismertető jele, hogy hangosan tud üvölteni, hogy “megtámadtak”, ha valaki megpróbálja igazolványát megfordítani, hogy a szám is lásson rajta (lásd fent, fordítva kitűzött igazolvány).
Tisztelt BKV. A fent feltett 5 kérdésemre várom a választ Önöktől. Úgy gondolom, hogy a havi bérletszelvény megvásárlásával (melyet évek óta, minden hónapban megveszek), ez a minimum, melyet elvárhatok. Természetesen amennyiben más elérhetőséget is kérnek tőlem, mint egy e-mail cím, szívesen állok rendelkezésükre – akár személyesen is.
Várom szíves válaszukat,
Üdvözlettel,
Lengyel Norbert
Többször számoltunk már be mi is, a Deák téri automatákról, melyek 10 esetből 1-szer ha működnek. Norbert barátnője sem tudott jegyet venni, ebből lett később a balhé.