„Az utasok szerint tisztábbak a járművek, jobban lehet tájékozódni, és kényelmesebb az utazás.” (Sláger Rádió)
UPDATE1: A homáron található közleményt:
SAJTÓKÖZLEMÉNY
JAVULT A BKV SZOLGÁLTATÁSAINAK MEGÍTÉLÉSE
AZ ELMÚLT FÉL ÉVBENJavuló tendenciát mutat az utasok körében a Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság szolgáltatásainak színvonala – derül ki a GFK Hungária által nemrégiben készített felmérésből. Mind a járművek tisztaságával, mind az utazási kényelemmel, de különösen az utastájékoztatással elégedettebb az utazóközönség, mint fél évvel korábban.
A BKV szolgáltatásainak megítélése a legtöbb szempontból javult az elmúlt hónapokban. A megkérdezettek nagy százalékban javulónak ítélik meg a járművek tisztaságát, minden negyedik utas teljes mértékben elégedett is e téren. Az utazási kényelem tekintetében is észrevehető pozitív változás, ám az utastájékoztatás színvonalának emelkedése vívta ki a legnagyobb elismerést az utazóközönség körében. A megkérdezettek 76%-a ítéli kifogástalannak, viszonylag sokan, minden harmadik válaszadó észrevett pozitív változásokat ezzel kapcsolatban – derült ki a GFK Hungária 15 és 65 év közötti célcsoportban végzett nem reprezentatív felméréséből.
A járművek tisztaságával jelenleg az utasok 48 %-a elégedett, a járműtisztaság változásának megítélése terén 59 % szerint változatlan a helyzet, 25% szerint javult és csak 8% mondja azt, hogy romlott a mögöttünk álló hat hónapban. Az utazási kényelemmel (átszállások száma, csatlakozások, férőhely stb.) az utasok 49%-a elégedett, a teljes mintában 56%-os változatlanság mellett ebben az esetben is javuló tendencia mutatkozik, az utasok 20%-a szerint nőtt az utazási kényelem, 18% szerint csökkent. Az utastájékoztatás javulása terén 76%-os az elégedettségi mutató, 52%-os változatlanság mellett a megkérdezettek 34%-a gondolja úgy, hogy javult és csak 6% szerint romlott az utastájékoztatás az elmúlt fél évben.
Budapest, 2007. január 4.
BKV Zrt. Sajtóiroda
UPDATE2: A szavazás jelenlegi állása (I.04. 15:43) a BKV Figyelőn:
Kedvező a BKV új viteldíj javaslatainak a fogadtatása
Az utasok nagy részének tetszik a családi jegy és az SMS jegyváltási lehetőség
Budapest, 2007. november 28. – Kedvezően fogadták a 2008-ban bevezetendő új BKV viteldíjtípusokat a megkérdezettek – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által a BKV Zrt. megbízásából készített kutatásból.
A BKV Zrt. megbízásából a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérést készített a BKV szolgáltatásait igénybe vevő 15 és 65 év közötti budapesti lakosság körében abból a célból, hogy a vállalat előre megismerje a várhatóan jövőre bevezetésre kerülő új tarifatípusok lakossági fogadtatását. A felmérésre 2007. november 6. és 8. között került sor 2000 fő telefonos megkérdezésével.
A tervezett tarifaváltozások közül kiemelkedően kedvező a fogadtatása a hétköznapi családi jegynek – mellyel két felnőtt és öt gyermek utazhat egy napig korlátlanul körülbelül 2.000 forintért. Ezt a tarifatípust a megkérdezettek háromnegyede tartja pozitív változásnak.
Alig marad el ettől az SMS-ben rendelhető jegy bevezetésének támogatottsága. Itt az SMS-ben rendelhető autópálya-matricához hasonlóan az utasnak felszállás előtt SMS-t kell küldenie egy számra, a válaszként kapott SMS birtokában pedig 60 percig korlátlan számú átszállással utazhat. A jegy árát az egyenlegéből vonják le, vagy a havi számláján jelenik meg.
Nem ütközik általános elutasításba a havibérletek 30 napos bérletekkel való helyettesítése – többen üdvözlik ezt a változást (52 százalék), mint ahányan elutasítják (41 százalék) –, és még a napi rendszerességgel utazók is nagyobb arányban támogatják, mint ellenzik ezt a módosítást.
Az újonnan bevezetni kívánt tarifatípusokat támogatók aránya (az adatok százalékban kifejezve)
Családi jegy 73 SMS jegy 60 30 napos bérletek 52 Metrószakaszjegy megszűntetése 11 Forrás: GfK Hungária Piackutató Intézet
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.