A MaViTE (Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület) rendezte meg. Jelentkezni kelletett náluk, mert csak így tudtak helyet biztosítani a villamosra. A körmeneten voltunk sokan, ezért még egyesek álltak is, de azért nem volt meg az a ’heringdoboz’ effektus (vagy csak én nem éreztem azt). Kb. ¾11 órára megérkeztem, és akkor már voltak sokan. Mégis sikerült helyhez jutnom, a középső kocsiban. Nagyjából 11-kor indultunk, a 4-es villamos, Lágmányosi lakótelep (Fehérvári út) végállomásáról. A Combinok uralta területen csak a Mester utcáig mentünk, majd egy jobbkanyar: a 30-as villamos vonalára. Itt ejtettük meg az első fotómegállót, szinte mindenki az utcán fényképezett, egy valakin kívül, akinek sikerült feljutni az első emeletre (bár lehet, hogy neki az egyik ismerősei laknak ott). Következő fotómegálló: Orczy tér. Itt még lefilmeztem azt, hogy a két UV villamos kanyarodik, majd én is utánuk eredtem. Azt hiszem, egyedül csak én sétáltam a két villamos mellet, hogy külön lefényképezzem őket. A harmadik fotómegálló egy vasúti aluljáró, ami számomra ismeretlen terület, mert én akkor jártam ott, legelőször – nade annyira megtetszett az a hely, hogy máskor is elnézek arra. A negyedik fotómegálló az Örs vezér tere, ami nem volt előre beharangozva, mert azt hiszem, hogy csak a mögöttünk jövő UV villamost keleltett itt bevárni. Innen, a 62-es villamos vonalán végig jártunk, egészen a Mézeskalács térig. Jó gyorsan haladtunk, annyira, hogy nem egyszer még a villamos pálya egyetlenségét is jól lehetett érezni (pedig egy jól felújított út volt, ahol csak a villamos pályáját hagyták ki). Mézeskalács tér: állítólag étkezési, és fotózási megálló volt (mármint amit a jelzésből észrevettem), de itt is csak fényképezésre volt idő (azért egy csoportkép készült, amibe én is beálltam, de hát magas ember lévén csak a fejemet lehet látni). A másik UV villamos már nem jött ide, úgyhogy már egyedül folytatunk az utunkat (pedig milyen jó lett volna, hogy ha a kanyarban mindkét villamost le lehetett volna filmezni). A Nagy Lajos királyné útján egy újabb fotómegálló jött, de itt inkább csak a villamos kanyarodását kelletett filmre vinni (én ezt, a középső kocsiban maradva tettem meg).
Újabb fotómegálló: Kőbánya-hízaló (valamit mondott a szervező, a Liget térről, de azt nem lehetett jól hallani, a középső kocsiban. Nade a Liget térnél elhaladva gondolom arról volt szó, hogy itt nem lehetett megállni). A 3-as villamos itteni szakasza egy vágányú, ha jól tudom, Bp.-en ez az egyetlen ilyen, ahol még villamos közlekedik. Tovább az úton, nem egyszer láttam azt, hogy egy pár ember autóba szállt, hogy a kereszteződésnél megvárja a villamost, hogy onnan filmezze le. Ötletes, ha lesz nekem is egyszer egy autóm (persze hozzá legálisan egy jogsim is), akkor én is ezt fogom tenni (bár lehet, hogy életem végig tömegközelekedek – igen, legalább akkor nem fogok unatkozni).
Újabb fotómegálló: Kőbánya-hízaló (valamit mondott a szervező, a Liget térről, de azt nem lehetett jól hallani, a középső kocsiban. Nade a Liget térnél elhaladva gondolom arról volt szó, hogy itt nem lehetett megállni). A 3-as villamos itteni szakasza egy vágányú, ha jól tudom, Bp.-en ez az egyetlen ilyen, ahol még villamos közlekedik. Tovább az úton, nem egyszer láttam azt, hogy egy pár ember autóba szállt, hogy a kereszteződésnél megvárja a villamost, hogy onnan filmezze le. Ötletes, ha lesz nekem is egyszer egy autóm (persze hozzá legálisan egy jogsim is), akkor én is ezt fogom tenni (bár lehet, hogy életem végig tömegközelekedek – igen, legalább akkor nem fogok unatkozni).
10. fotómegálló (gondolom lesz egy – két fanatikus, aki számolja ezt): Határ út/Száva kocsiszín melletti hely (sajnos oda nem lehetett bemenni, pedig milyen jó lett volna – esküszöm, lassan átcsapok rendezőbe). Itt fogyott ki a két AA-s aksiból az energia, ezért váltottam az analóg fényképezőgépemre (és a mobilomra is, de annak nincs annyira jó minősége). Érdekes, én úgy tudtam, hogy csak a kocsiszín előtt lehetett felszállni a villamosra, aztán furcsán néztem, hogy az 50-es villamos végállomásán is kinyitotta az ajtókat. Innen tovább, a Hoffer Albert utcáig, a vasúti sinek mellé. Egy kis fotómegállás után visszaindultunk, sajna nem mentünk a 42-es vonalán (gondolom nem volt odáig kiépítve a vágány). A Határ úton újra megálltunk, itt készítettem az első mobilos minivideókat, a villamosok végállomásain (itt nem mentem ki a kocsiszínhez). Egy kis kitérővel eljutottunk az Akna utcáig, ahol az utolsó fotómegálló volt (a Blahán csak az szállt ki, aki egy pár fényképezés után vagy haza menet, vagy mással jött utánunk). Az utolsó 3 mobilos fényképemet itt készítettem el (nem beszélve az utolsó mobilos minivideóról sem), mert a 24 filmből mind a 36-ot sikerült elhasználnom. Én még maradtam egy pár percet, hiába a tervezetthez képest, kb. 40 perccel később érkeztünk meg, de hát szerintem ezt nem lehetett észrevenni – bevallom, lehetett volna hosszabb is az utazás, de ez a több mint 5 óra sem volt rossz, sőt! Jobb volt, mint ahogyan elképzeltem! Mindenkinek ajánlom ezt, hogy részt vegyen ilyenen. Na jó, visszatérve a pár perchez csak annyit, hogy valaki még kirakott egy UV villamos modellt, amit én ritkán látok, ezért még ezt is lefotóztam. Végtére csak annyit, amit fentebb említettem, jó volt az utazás, legközelebb még többet fotózok, ha időközben nem merül le az aksi. Volt még kérdőív-kitöltés, amivel én hamar végeztem, és aki beadta, kapott egy kis emléklapot. Itt szeretnék köszönetet mondani, a MaVITE-nek, aki ezt a rendezvényt lebonyolította, a BKV-nak a segítségéért, mert ahogyan tudom, ő is segített benne.
Remélem, a BKV figyelő oldalát olvasó, és cikkeket beküldő között nem csak én voltam kint. Ha ez igaz, akkor kérem – tegyék ők is közkincsé a képeket, a minivideókat. A további képekhez csináltam egy képtárat, amii ITT lehet megtekinteni, persze a minivideókat is feltöltöttem a netre, amiket ITT lehet megnézni (persze több készült, csak a jövő héten viszem be a filmet előhívásra, azokra még várni kell).