Üdv Mindenkinek!
Mint éves bérlettel rendelkező, jóhiszemű, jogkövető, szerződött partnere a BKV-nak tisztelettel szólnék, hogy ezen a héten olyan csuklós trolibuszon még nem volt szerencsém utazni, ahol – elnézést a kifejezésért, de nincs jobb szó – ne lettek volna sz@rosak az ülések! Most a mellékeveredett rágógumitól úriember módjára eltekintek. Illetve mégsem. Folyamatosan azzal jön itt a pökhendi BKV-s banda, hogy nekik ilyen meg olyan joguk van, meg igazoltatni kell, meg jó lenne helyszíni kivégzésekkel nevelni az utasokat… na akkor!
Állítólag napi 8-10 milla pluszbevétel van a szigorított ellenőrzések következtében, első körben lehetne ennek a töredékéből takarítani egyet-kettőt azoknak, akik előre fizettek a szolgáltatásért.
(Esetleg az elhasználódott kárpitot ki is lehet cserélni, mert amint a mellékelt ábrák mutatják, vandalizmusról szó nincs!) Aztán: szíveskedjenek visszafizetni a bérlet árának mintegy 20%-át, mivel takarításnak évek óta nyoma sincs. Az ilyen állapotú ülések tekintetében szívesen olvasnám az ÁNTSZ szakvéleményét is, mert ez már a járványveszély határát súrolja.
Pályaszám stb. nélkül, bármelyik nem idén vásárolt Volvo busz belső terét ajánlom megtekintésre, soha tisztítószert nem látott az ülések műanyag támlája, vagy a fal, a belső berendezések felsorolását sokáig lehetne még folytatni. A járművek nagy részén sötétedés után félhomály van, a lámpák nagy része szándékosan vagy figyelmetlenségből nincs felkapcsolva – ha már a vezető nem olvashat út közben, ne tegye az utas se, így édes a bosszú.
Mellesleg érdeklődnék, hogy hány ember szükséges egy villamos, egy trolibusz stb. vezetéséhez? Egy? Netán kettő? Öt, tíz? Ha netán mégis egy, akkor a mellékelt képek nyilván tévedések. Sőt, annyira kirívó egyedi esetek, hogy alig három nap alatt (!) több ilyennel is sikerült találkoznom. A mobiltelefon szintén elengedhetetlen kiegészítője minden, állítólag rosszul fizetett járművezetőnek. Sőt, kevéske fizetésükből arra is telik, hogy vezetés közben megállás nélkül dumáljanak. A járművezetés mintegy mellékes és szükséges rossz tevékenységgé alakult át a dohányzás, telefonálás, stb. mellett. Mégis minek tekintik a vezetőfülkét? Napközinek?
Mindenesetre a képeket nézegetve két dolog jut az ember eszébe:
1. munkafegyelem = NULLA!!!
2. dolgozók ellenőrzése/szankcionálása = másik nagy NULLA!!!Én el tudnám képzelni az igazoltató ellenőröket – amint épp szabálysértésért jelentik fel az ilyen dolgozókat. Mondjuk mindezt holnaptól.Végezetül: tisztelet a nagyon kevés kivételnek; tényleg nagyon kevesen vannak akik egyszerűen csak teszik a dolgukat.
(Ui.: az ügyfélszolgálatnak nem írok. Évek óta üres sablonválaszokra képesek – az is sokszor a törvényben előírt határidőn túl érkezik (ilyenkor hol a hatósági ejnyebejnye pótdíj?) érezhető intézkedés egyszer sem történt. Tényleg, ők mi a bánatos rongyszeműre veszik fel a fizetésüket?)
Kiegészítés:
Ezt küldjék be a BKV-nak, és ha határidőn belül nem válaszolnak, jelentsék fel őket szabálysértésért, mert az nem járja, hogy csak az egyik oldalnak vannak kötelezettségei, a másik oldal meg következmény nélkül megúszhat mindent. Remélem, ha rendőrök is lesznek a járműveken, nemcsak az utasok jegyét fogják ellenőrizni, hanem közreműködnek a menet közben telefonáló járművezetők azonnali letartóztatásánál is! Elvégre ez mégiscsak szabálysértés nyilvánvaló esete.
Mellesleg van itt olyan vállalkozó/cég/magánember stb. akinek nem fizettek egy elvégzett munkáért, és a rendőrség kiment a megrendelőhöz a jogos ellenérték beszedéséhez segíteni? Ha valaki tud ilyenről, feltétlenül írjon! Hátha nem késő még erre szavazni a világ legújabb csodái között!