Tech

Holnap indul a magyar YouTube

Helyi adásra hangol a Google videomegosztója - ezzel jól jár a néző, a készítő és a hirdető is.

Szűk egy héttel ezelőtt írtunk arról, hogy a TV2 és az MTV beköltözne a YouTube-ra, és az ehhez szükséges partneri megállapodást már alá is írták. Nos, a Google Rocks néven meghirdetett sajtótájékoztatón kiderült, hogy a pletyka igaz, március elsején a youtube.hu címen elindul a regionalizált, lokalizált, kifejezetten magyarokra szabott YouTube, amelyet a külhoni magyarok is elérhetnek, ha az oldal alján módosítják az alapbeállításként megadott országot.

A hazai internetezők persze jól ismerik az oldalt, átlagosan havi hat órát töltenek el a videomegosztón, a Google (és partnerei) viszont abban reménykedik, hogy az országra szabott kiszolgálással ez a szám tovább növekszik.

Mint kiderült, bár a legtöbb televíziós csatorna attól fél, hogy a YouTube elvonja a nézőket a tévékészülékek elől, a BBC Britain’s Got Talent című műsorának nézettsége például kifejezetten profitált az online tartalomfogyasztás lehetőségéből. Valószínűleg erre szeretett volna lecsapni a TV2 is, hiszen a megasztáros videók négy napja megtalálhatóak a YouTube-on, és ennyi idő alatt már 250 ezer megtekintést értek el.

Az említett két tévécsatorna mellett az induláskor a partnerek között a Sziget Kulturális Szervezőiroda, a Tom Tom Records, a WMMusicDistribution a KEDD Animációs Stúdió és a Magyar Jégkorong Szövetség is szerepel, azonban a közeljövőben bárki számára elérhetővé válik a partnerprogram, vagyis a hazai tartalomkészítők kvázi kiadójukként gondolhatnak a Google-ra, szellemi tulajdonukat pedig nemzetközi szintű védelem illeti meg.

A feltöltők számára a magyarra hangolt YouTube egyben azt is jelenti, hogy könnyebben kerülnek ki a youtube.hu főoldalára, hiszen videójuk és annak népszerűsége hazai elbírálásban részesül, az igazán jók viszont ezáltal olyan YouTube-világsztárokká nőhetik ki magukat, mint például Susan Boyle.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik