Tech

Megújult a YouTube – tetszik vagy nem?

A Google oldalain végrehajtott ráncfelvarrást a videomegosztó sem úszhatta meg.

A vállalat saját bevallása szerint is a YouTube történetének legnagyobb átalakulásáról van szó, s míg ízlések és pofonok természetesen különbözhetnek, azt remélik, hogy a megújult kezelőfelület abban segíti a felhasználókat, hogy teljesen személyre szabhassák az oldalt.

A felszín mögött megbújó algoritmusok pedig mindeközben arra próbálnak rájönni, hogy korábbi böngészésünk alapján milyen videókat látnánk szívesen – persze szórakoztatásunk mellett azért, hogy minél több időt töltsünk a YouTube előtt.

Az oldal jelentős részét kitevő, központi tartalom-folyamot balról egy navigációs oszlop keretezi, melynek tetején (bejelentkezés után) a közösségi funkciók foglalnak helyet – a YouTube belső hálózata mellett a Facebook és természetesen a Google+ kapott helyet. Lejjebb haladva a csatornák között navigálhatunk – legyen szó olyanról, amire már feliratkoztunk, vagy olyanról, amire a rendszer szerint még kíváncsiak lehetünk. Jobbra némileg változatlan a helyzet, hiszen az ajánlott és kiemelt videókat találjuk.

Az új dizájn már ismerős lehet azoknak, akik találkoztak a kozmikus pandával és teljes mértékben illeszkedik a Google jelenlegi trendjéhez.

Regisztrált felhasználóként és abszolút YouTube-függőként a magam részéről pozitívnak ítélem a változást, de nyilván egy nálamnál szélesebb rétegnek kellene tessen a megújult videomegosztó. Ti mit szóltok hozzá? Tetszik vagy nem?

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik