Már az elején fontos leszögezni, hogy természetesen a leírt jelenség nem általános, azonban egy új, 15 és 21 évesek körében végzett kutatás eredményei azt mutatják, hogy bizonyos, a digitális világban kialakított reflexek, ösztönök és rögzült gondolatmenetek képesek az offline életben is manifesztálódni.
Azok a gémerek tehát, akik minden nap és naponta több órán keresztül valamilyen számítógépes játékkal szórakoztatják magukat, ne lepődjenek meg, nincsenek egyedül.
A pszichológusok a jelenséget Game Transfer Phenomena (GTP) névvel illetik, s míg vannak szakemberek, akik súlyos érzelmi és pszichológiai jelentőséget tulajdonítanak a két valóság keveredésének, a magunk részéről nem tartjuk túlzottan komolynak, ha az ember egy fárasztó (és számítógéppel eltöltött) nap után a nyomtatott könyv vagy újság jobb alsó sarkában az órát keresi.
Persze ez kifejezetten a saját véleményünk, amit nem tudunk pszichológiai ismeretekkel alátámasztani.