A Cambridge-i és a Massachusettsi Műszaki Egyetem kutatói egyből két szerkezetet alkottak.
Mások érzelmi állapotát egy egyszerű szemüvegnek álcázott kütyü olvassa le a beépített, rizsszemnyi kamerának és nem sokkal nagyobb számítógépnek köszönhetően. A szemüvegen belül egy apró LED villan fel pirosan vagy zölden, függően az előttünk lévő személy reakciójától, de ennél pontosabb felvilágosítást is kaphatunk az eszközhöz járó fülesen keresztül.
A másik, eredetileg szemétségmérőnek keresztelt kütyü az emberi hangot elemzi annak megállapítása végett, hogy a beszélő épp mennyire szemét. Ezt persze mások hangján sokkal gyorsabban halljuk, mint a sajátunkén, éppen ezért ez utóbbi eszközt elsősorban értékesítési szakemberek kezdték el használni. A kutatók szerint telefonos értékesítés esetén akár 20%-kal jobb eredményeket lehet elérni a kütyü által biztosított mérések felhasználása után.