A Ms. Pacman kontra Szellemek versenyében a jelentkezők választhattak: vagy Ms. Pacmant okosítják meg, hogy minél rövidebb idő alatt minél több pontot gyűjtsön, vagy a játékban szereplő szellemeknek adnak emberfeletti intelligenciát, hogy megakadályozzák Ms. Pacmant a pontgyűjtésben.
A verseny végén a legokosabbnak kikiáltott Ms. Pacman intelligencia 69 240 pontot evett össze, ami messze elmarad az emberek által tartott 900 ezer ponttól – bár az igazság kedvéért azt is hozzá kell tenni, hogy az emberek nem hiperokos szellemek ellenében állították fel az előbb említett rekordot.
Az ilyen versenyeknek természetesen nem az a célja, hogy a távoli jövőben a robotok már játszani is helyettünk játsszanak. A számítógépes játékok tökéletes környezetet biztosítanak a mesterséges intelligenciák tesztelésére – a szellemekből álló csapat fejlesztőinek munkája a későbbiekben felhasználható például a logisztika, a hadászat, de még az etológia területén is.