Az újrarajzolt MySpace minden feleslegtől megszabadulva arra próbál koncentrálni, amiben erősnek érzi magát: vagyis a közösségi jellegre és azon tartalomszolgáltatásra, melyről feltételezhető, hogy célkorosztályát (vagyis a netgenerációt) leginkább megmozgatja. Ez leginkább a zenében, filmekben, sorozatokban és bulvárban merül ki.
A MySpace egyediségét – ügyvezető igazgatójának saját bevallása szerint – az adja, hogy a tartalomszolgáltatás és a közösségi jelleg folytonos körforgásban van, hiszen az kerül felszínre, ami a közösségnél trendként tapasztalható. A valós idejű trendkövetéssel a felhasználók egésze határozza meg, mi legyen a tartalmi rész.
Emellett külön, kurátori rangra emelkedhetnek azok a felhasználók, akik saját témakörükben magas látogatószámmal is bizonyítani tudták hozzáértésüket. Az átlagos felhasználó pedig egyrészt személyre szabhatja hírfolymát, másrészről tevékenysége alapján a hírfolyam igazodni is fog hozzá.
A MySpace ezzel utolsó lehetőségét használja ki, hogy visszatérjen a menő közösségi oldalak közé.