Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Penny Market Kereskedelmi Kft. (Penny), amikor reklámkiadványában úgy hirdetett árukat magyar termékként, hogy nem volt tekintettel a lehetséges fogyasztói értelmezésre – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), egyúttal ötmillió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A cég 2010. július 1. és 2012. február 28. között reklámújságjában, plakátokon, a nyomtatott sajtóban és egyéb hirdetéseiben egyes termékeit „magyar termék” megjelöléssel népszerűsítette, de valójában csak a termék úgynevezett adminisztratív származási helye volt magyar. Ez azt jelenti, hogy csak a végső feldolgozás, a csomagolás történt Magyarországon, az alapanyagok már nem hazánkból származtak.
A GVH megítélése szerint az átlagfogyasztó alapvetően a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket tekinti magyar terméknek, minden mást magyar áruként árulni: megtévesztés.