A fejlesztésre 42 milliárd forintot szánnak, ám arról hallgat a szaktárca, hogy milyen eljárással választják majd ki a költséges infrastruktúra szállítóját. Ha nem lesz nyílt, átlátható eljárásrend, abból Európára szóló botrány lehet, ugyanakkor a feszes határidő csak akkor tartható, ha az Állami Autópálya Kezelő Zrt. maga dönti el, kiket hív meg a tenderre – írja a Népszabadság.
A büdzsé már jövőre 75 milliárd forintos bevételt vár a rendszertől, amelynek papíron 2013. július 1-jén kell startolnia. A kamionosokat – minden fokozatosság nélkül – a lehetséges legmagasabb kilométerdíjak megfizetésére köteleznék. A sztrádákon 85, a főutakon 53 forintot kellene fizetniük kilométerenként, áfa nélkül.
A legkisebb, 3,5 tonnánál nehezebb kéttengelyes teherkocsik tulajdonosainak 39, illetve csaknem 17 forint pluszköltséggel kell számolniuk. A személyautósok viszont egyelőre nem választhatják az új díjfizetési módot, nekik marad a virtuális sztrádamatrica.