Az online kereskedelmi vállalat forgalma 53 százalékkal 250,3 milliárd jüanra, nyeresége pedig 47 százalékkal 64 milliárd jüanra nőtt a márciussal zárult pénzügyi évben.
A forgalomnövekedés a legnagyobb volt az Alibaba részvényének 2014-es bevezetése óta a Wall Streetre. Ehhez egyaránt hozzájárult az internetes kiskereskedelmi üzletág, a számítástechnikai felhőszolgáltatási üzletág, valamint az év folyamán végrehajtott akvizíciók integrálása – összegezte az MTI.
A pénzügyi év negyedik negyedében viszont csökkent a cég nyeresége, 29 százalékkal 7,6 milliárd jüanra, ezt kizárólag akvizíciók bázishatásának tulajdonítják. A forgalom a negyedik negyedévben 61 százalékkal 61,9 milliárd jüanra emelkedett.
Kínában 98 százalékkal 552 millióra nőtt az Alibaba internetes értékesítési platformján az aktív ügyfelek száma. Az ügyfélszám és az átlagos vásárlási érték együttes növekedésének köszönhetően a kínai belföldi portál forgalma tavaly 28 százalékkal 4820 milliárd jüanra bővült.
A vállalat részvénye 1,15 százalékkal erősödött New Yorkban a bejelentést követően.
Kiemelt fotó: Jack Ma, az Alibaba.com vezérigazgatója (MTI / EPA / Laurent Gillieron)