Üzleti tippek

Mintha bomba robbant volna a cafeteriapiacon

erzsébet-utalvány (erzsébet utalvány, )
erzsébet-utalvány (erzsébet utalvány, )

Hatalmas átrendeződés következett be a béren kívüli juttatási elemek között – derül ki egy frissen elkészült átfogó kutatásból. Míg tavaly a cégek fixen (tehát különválasztás nélkül) leginkább Erzsébet-utalványt adtak, az idén az első helyre – még a kápét is megelőzve – a mobiltelefon futott be. Az utalványnak pedig csak a 18. hely jutott. A dobogó 2. és 3. fokát a tavaly bevezetett, kedvező adózású készpénz és a munkabérelőleg foglalja el. Utóbbiak kínálati aránya azonban nem éri el az 50 százalékot sem.

Nagyon úgy tűnik, népszerű lesz egy vadi új adómentes juttatás is. A Cafeteriatrend magazin Szent István Egyetemmel közösen készített – eddig még nem publikált – kutatásából kiderül: már majdnem minden negyedik munkáltató teszi lehetővé dolgozójának, hogy béren kívüli juttatásként a diákhitel-törlesztés idén bevezetett támogatását válassza, írta az Azénpénzem.hu.

Mint a felmérésben kimutatták: az idén a 2017. évihez képest némiképp emelkedett a fejenként 100 ezer forintnál alacsonyabb éves cafeteria-keretek aránya, sokkal többen kapnak (a tavalyi 10 százalék helyett 14,3 százalék) viszont félmillió forint feletti összeget. A cafeteriát működtető szervezetek 83,2 százaléka 150-400 ezer forint közötti keretösszeget biztosít dolgozóinak. Számításaik szerint így az átlagos béren kívüli keret a 2017-es 308 ezer forintról 327 ezer forint fölé nőhetett. 

Kiemelt kép: MTI / Soós Lajos

Ajánlott videó

Olvasói sztorik