Üzleti tippek
Nagykanizsa, 2008. február 20.
Horváth János az önkormányzatnál adja le a begyűjtött pénzt. A nagykanizsai színesfém-kereskedő 127 kiló egy- és kétforintost adományozott jótékony célra. Az aprópénzt színesfémként vásárolta fel. A pénzből 27 kilót a helyi napilapnak, míg 100 kilót az önkormányzatnak adományozott. Mindkét helyen a kórháznak vásárolnak majd műszereket a pénzből.
MTI Fotó: Varga György

Válság előtti szintre jutott a magyar fizetési morál

24.hu
24.hu

2017. 09. 26. 18:33

Javult a magyarországi cégek és a lakossági ügyfelek fizetési morálja, a számlák 77 százalékát fizetik pontosan az ügyfelek, ami 2 százalékponttal jobb adat a tavalyihoz képest – derült ki az EOS csoport idei fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.
Korábban a témában:

Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek. A kutatásból kiderült: a behajthatatlan követelések aránya is jobb lett, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást mutat tavalyhoz képest. Ezzel az adattal sikerült elérni a kelet-európai átlagot.

Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: minél korábban kezdi el egy cég a kintlévősége kezelését, von be külső partnert, annál eredményesebb szokott lenni a behajtás.

A cégvezető arra is kitért, hogy a követeléskezelési piac élénkült az elmúlt egy évben, új szakmai és pénzügyi befektetők is megjelentek Magyarországon. A figyelmet az ország iránt nem utolsó sorban az keltette fel, hogy a bankok fokozatosan értékesíteni kezdték a könyveikben tartott nem teljesítő hiteleiket.

Újdonság volt az elmúlt évben, hogy miközben korábban főképp fedezetlen követeléseket – például áruhiteleket, hitelkártya-tartozásokat – adtak el a piacon, idén nagyobb számban jelentek meg a jelzálog-fedezetes nem teljesítő tartozások.

Thummerer Péter szerint a jelenség hátterében a szabályozói környezet változása áll.

Bogáti Milán kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser arra hívta fel a figyelmet, hogy idehaza az ügyfelek 19 százaléka fizet késedelmesen, miközben Kelet-Európában ez az arány 21 százalék.

A fizetési morált tekintve mostanra sikerült elérni a válság előtti szintet, további javulást már nem várnak a vállalatok képviselői Magyarországon – véli a szakember.

A kutatás szerint az ügyfelek jelentős hányada, a cégek körében 28 százalék, a magánügyfeleknél 39 százalék, szándékosan nem fizet.

Nemcsak a fizetési határidőt túllépő kifizetések aránya csökkent, a késedelem mértéke is kisebb lett 2017-ben. A késedelmes számlák rendezése a fizetési határidő lejártát követően átlagosan 19 nap – összegezte az MTI.

A kutatás során 16 ország mintegy 3400 döntéshozóját kérdezték meg ügyfeleik fizetési szokásairól. Magyarország idén ötödik alkalommal vett részt a felmérésben.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.