Üzleti tippek
Nagykanizsa, 2008. február 20.
Horváth János az önkormányzatnál adja le a begyűjtött pénzt. A nagykanizsai színesfém-kereskedő 127 kiló egy- és kétforintost adományozott jótékony célra. Az aprópénzt színesfémként vásárolta fel. A pénzből 27 kilót a helyi napilapnak, míg 100 kilót az önkormányzatnak adományozott. Mindkét helyen a kórháznak vásárolnak majd műszereket a pénzből.
MTI Fotó: Varga György

Válság előtti szintre jutott a magyar fizetési morál

24.hu
24.hu

2017. 09. 26. 18:33

Javult a magyarországi cégek és a lakossági ügyfelek fizetési morálja, a számlák 77 százalékát fizetik pontosan az ügyfelek, ami 2 százalékponttal jobb adat a tavalyihoz képest – derült ki az EOS csoport idei fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából.
Korábban a témában:

Minden négy számlából egyet késedelmesen rendeznek, vagy egyáltalán nem fizetnek ki az ügyfelek. A kutatásból kiderült: a behajthatatlan követelések aránya is jobb lett, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást mutat tavalyhoz képest. Ezzel az adattal sikerült elérni a kelet-európai átlagot.

Thummerer Péter, az EOS Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: minél korábban kezdi el egy cég a kintlévősége kezelését, von be külső partnert, annál eredményesebb szokott lenni a behajtás.

A cégvezető arra is kitért, hogy a követeléskezelési piac élénkült az elmúlt egy évben, új szakmai és pénzügyi befektetők is megjelentek Magyarországon. A figyelmet az ország iránt nem utolsó sorban az keltette fel, hogy a bankok fokozatosan értékesíteni kezdték a könyveikben tartott nem teljesítő hiteleiket.

Újdonság volt az elmúlt évben, hogy miközben korábban főképp fedezetlen követeléseket – például áruhiteleket, hitelkártya-tartozásokat – adtak el a piacon, idén nagyobb számban jelentek meg a jelzálog-fedezetes nem teljesítő tartozások.

Thummerer Péter szerint a jelenség hátterében a szabályozói környezet változása áll.

Bogáti Milán kiemelt ügyfélkapcsolati menedzser arra hívta fel a figyelmet, hogy idehaza az ügyfelek 19 százaléka fizet késedelmesen, miközben Kelet-Európában ez az arány 21 százalék.

A fizetési morált tekintve mostanra sikerült elérni a válság előtti szintet, további javulást már nem várnak a vállalatok képviselői Magyarországon – véli a szakember.

A kutatás szerint az ügyfelek jelentős hányada, a cégek körében 28 százalék, a magánügyfeleknél 39 százalék, szándékosan nem fizet.

Nemcsak a fizetési határidőt túllépő kifizetések aránya csökkent, a késedelem mértéke is kisebb lett 2017-ben. A késedelmes számlák rendezése a fizetési határidő lejártát követően átlagosan 19 nap – összegezte az MTI.

A kutatás során 16 ország mintegy 3400 döntéshozóját kérdezték meg ügyfeleik fizetési szokásairól. Magyarország idén ötödik alkalommal vett részt a felmérésben.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

MISSION, TX - JUNE 12: A boy and father from Honduras are taken into custody by U.S. Border Patrol agents near the U.S.-Mexico Border on June 12, 2018 near Mission, Texas. The asylum seekers were then sent to a U.S. Customs and Border Protection (CBP) processing center for possible separation. U.S. border authorities are executing the Trump administration's "zero tolerance" policy towards undocumented immigrants. U.S. Attorney General Jeff Sessions also said that domestic and gang violence in immigrants' country of origin would no longer qualify them for political asylum status.   John Moore/Getty Images/AFP
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.