Üzleti tippek

Zöldebbre vált az Invitel Csoport

A fenntarthatóság komplex követelményét szem előtt tartva a vállalat az év második felében megkezdte mintegy 400 gépjárműből álló flottájának teljes körű cseréjét. A megújítás a teljes cégcsoportra kiterjedt, így az Invitel Távközlési Zrt.-re és az Invitech Solutions-re egyaránt.

A több körös tender eredményeként kiválasztott új gépjárművek mindegyike eleget tesz a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeknek. Az Euro 6-os motorral szerelt modellek azonos futásteljesítmény mellett is lényegesen alacsonyabb károsanyag-kibocsátást eredményeznek a jelentős mértékű üzemanyag-megtakarítás mellett, mely átlagosan gépjárművenként mintegy 0,7 liter/100 km. Ez akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást hozhat a vállalatcsoportnál. Összességében számításaik szerint a flottacsere azonos futásteljesítmény mellett mintegy 40-60 ezer liter üzemanyag-megtakarítást eredményez évente.

Nem véletlen, hogy a cégcsoport a gépjárműflotta megújítása során is a fenntarthatóságot állította középpontba. „Az egyik vezető hazai infokommunikációs megoldásszállítóként az Invitel Csoport élen jár az olyan megoldások nyújtásában, melyek a vállalatok versenyképességének növelése mellett az adott társaság hatékonyabb költséggazdálkodását és munkáltatói szerepvállalását segítik. Üzleti filozófiánk, hogy saját gyakorlatunkon keresztül is példát szeretnénk mutatni más hazai nagyvállalatok számára” – mondta Budai J. Gergő, a társaság vezérigazgató-helyettese.

A flotta megújítása nemcsak a korszerűbb motorok révén eredményez jelentős környezeti terheléscsökkentést. A vállalat a tendert is úgy írta ki, hogy a beszerzendő gépjárművek a tényleges használati módhoz leginkább illeszkedő típusok legyenek. Ahol például a használat nem indokolta a nagyobb rakodóteret, ott a flotta dobozos autóit kisebb rakterű autókra váltották.

Emellett a korábbi 41-ről 13-ra csökkentették a flottán belüli járműtípusok számát, melyek a tenderen győztes három vezető autómárka, a VW konszern, a Ford és a Toyota típusai közül kerülnek ki. A márkák kiválasztásánál az elsődleges szempont a teljes várható futamidő alatt modellezett várható össz-üzemeltetési költség és várható károsanyag-kibocsátás volt, ezek együttes minimuma alapján kerültek kiválasztásra a gépjárművek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik