A webes megoldások idejében több olyan vállalati szoftver is létezik, melyek segítségével mobiltelefonról, mozgás közben tudjuk intézni vállalati ügyeinket.
1. Számla a felhőből
A papír alapú számla világából sokan a felhő alapú számla világába ugranak, mely lehetséges pl. a magyar fejlesztésű, szamlazz.hu webes felületen használható, egyszerű, és korlátozásokkal ingyenes számlázó programmal. Cikkünk írásakor több mint 13 ezer felhasználóval büszkélkedtek, a kiállított számlák mennyisége pedig meghaladta a 13,6 milliót. A megoldás segítségével elektronikus vagy papír alapú számlát készíthetünk, felárért a postázást is vállalják.
A bankkártyás fizetést is lehetővé teszik, persze ezért már külön fizetni és szerződni kell. Partnereink listáját az interneten található adatokból tölti ki, tehát mindig a legfrissebb adatokkal dolgozik. Olyan további automatizmusok segítik életünket, mint tömeges számlagenerálás, papír alapú számla elektronikus archiválása, ügyfelünk számlabefizetési határidejének lejártára való figyelmeztetés. Egy cégtől több ember is használhatja a számlázó fiókot, külön felhívják figyelmünket, hogy könyvelőnknek is adjunk hozzáférést. Mobilról a mostszamlazz.hu oldalról használható.
2. Szabadságtervezés mobilon
A nagyobb létszámú vállalatoknál folyamatos gondot jelent a szabadság optimális menedzselése – a munkavállaló és a HR-vezető részéről egyaránt. A munkaerőhiánnyal küzdő cégeknél érdemes egy olyan alkalmazást keresni, mely megkönnyíti a kollégák életét.
A munkavállalóinkat érő apró stresszfaktorok egyikét a Login TTWA – AHP szabadságtervező és engedélyező moduljával tudjuk megszüntetni. Alkalmazottunk időben és minden információ birtokában igényelheti távollétét, akár mobil eszközről. A rendszer könnyen áttekinthető, szemléletes. Munkatársunk látja kollégái szabadnapjait, szabadságát, így annak ismeretében igényli a saját pihenőnapokat, és mindezt két kattintással. A cégvezető vagy HR-vezető számára üzenetben érkezik az új szabadság kérés, így semmiről sem marad le.
Az adminisztrációs felületen az előre beállított paramétereknek köszönhetően hamar születik a döntés: kell szabadságot adni vagy a munkáltató szabadon dönthet. Az alkalmazottak adatait a meglévő vállalatirányítási rendszerből vagy Excel táblából nyeri ki az alkalmazás. A szabadság menedzseléséhez nem kell irodában tartózkodni, hiszen mobiltelefonról, táblagépről is elérhető. Demó változata a cégnek írt email után kipróbálható.
3. Csapatmunka a virtuális valóságban
A vizuális információra támaszkodik a csapatmunkát megszervező Trello megoldása is. A magyar nyelvet is ismerő webes megoldás kártyákkal dolgozik: ezeken a kártyákon adjuk meg feladatainkat, ki a felelőse, a csapatból hányan dolgoznak rajta, mikor van határideje. Ha egy feladat következő szakaszába lépett, akkor a kártyát egyszerűen áthúzzuk a következő munkafázist jelző listába. Az ingyenes regisztrációt követő bejelentkezés után időrendi vagy feladatok sorrendjében láthatjuk tennivalóinkat. Ha egy határidős feladatra kevesebb, mint egy napunk van, emailben érkezik a figyelmeztetés.
Okostelefonra külön alkalmazást fejlesztettek, hiszen a kisebb képernyőn másképp kell a vizuális információkat elrendezni, a Facebooknál megszokott jelöléssel figyelmeztet új üzeneteinkre.
+ 1 megoldás
Ha már beszéltünk a Login megoldásáról, érdemes arról is szót ejteni, hogy nagyvállalati környezetben érintőképernyős terminálon is működik a már említett szabadságtervező modul. Az alkalmazott belépőkártyájával azonosítja magát a terminálnál, és ott is igényelheti a távollétet.
Ezen az érintőképernyős terminálon több munkával kapcsolatos megoldás is futhat. Például a védőeszköz nyilvántartó megoldás, melynek segítségével a HR-osztály nyomon követi a készletek alakulását, kiadják a védőfelszereléseket, rendelnek a fogyó eszközökből – és megelőzik a jogosulatlan felhasználást.
Így mindenki nyugodt: az alkalmazott tudja, mikor igényelhet újabb védőfelszerelést és milyent, a munkáltató pedig pontosan tervezheti a szükségleteket, nyomon követi a felhasználást.