A Kreatív magazin idén arannyal jutalmazta az Invitelt a Content Marketing Award (CMA) verseny „IT/Telekommunikáció” kategóriájában és ezüsttel a „saját felületeken futó megoldások és kampányok” kategóriában. A társaság számára a zsűri döntése is visszaigazolja, hogy a felhasználók igénylik az újdonságok alapoktól induló bemutatását, és az olyan hasznos praktikus információkat, amelyekkel bővíthetik az ismereteiket.
„Már a tavalyi versenyen is bronz díjat kapott az akkor még újdonságnak számító edukációs programunk. Mindez megerősített bennünket abban, hogy jó irányba indultunk el amikor úgy döntöttünk, színes informatív infografika-ábrákon keresztül mutatjuk be a felhasználók által leginkább keresett témákat, a legfőbb érdekességeket és tudnivalókat. Az idei díjak pedig a programban részt vevő kollégák több mint egyéves munkáját ismerik el. Célunk, hogy ügyfeleink ne csak az adott szolgáltatás ’tulajdonosai’ legyenek, hanem olyan felhasználókká váljanak, akik maximalizálni tudják az online vagy tévészolgáltatásokban rejlő lehetőségeket” – összegezte Sólyom Balázs, az Invitel online szolgáltatásokért felelős vezetője.
A vállalat úgy látja, hogy még mindig sok olyan háztartás található hazánkban, ahol már előfizettek a szélessávú internetre, az IPTV-re, vagy HD-műsorokat néznek, de megfelelő ismeretek hiányában mégsem használják ki teljesen a szolgáltatás adta előnyöket. Ebben bizonyulnak hasznos segítségnek az Invitel szakemberei által összeállított informatív anyagok.
„Edukációs sorozatunkban eddig elsősorban arra fókuszáltunk, hogy az adott témát megfelelő szakmai mélységben, de mégis közérthető formában dolgozzuk fel, ami elsősorban a kezdő szinten lévő felhasználókat segíti, és helyenként a haladók számára is tartalmaz érdekes, általuk még nem ismert információkat. Ezeknél az anyagoknál tehát még az alapoktól indultunk, de a későbbiekben – például az online vásárlás esetében – tervezzük emelt szintű, kifejezetten a gyakorlottabb felhasználókhoz szóló infografikák összeállítását is. A visszajelzések és az olvasottsági adatok azt mutatják, hogy az eddig kiválasztott témák a 40-50-60 évesek körében is igen népszerűek, ez további megerősítés számunkra, hogy valóban fontos helyük van az online kommunikációban az alapozó összeállításoknak” – részletezte Sólyom Balázs.
A témaválasztásnál a szolgáltató ügyfélszolgálataira érkező visszajelzések, felhasználói kérdések jelentik az egyik fontos támpontot, de online kutatások is segítik az Invitel szakembereit. Ez utóbbira jó példa a „Vállalkozásom a weben” kisvállalati kutatás, amelyet nemrég indított el a társaság. Az online kérdőívet itt lehet kitölteni.
Online-ból offline
Az edukációs programmal több csatornán keresztül találkozhatnak az ügyfelek és az érdeklődők, így a többi között a Netbarát.hu blogon, a vállalat hírleveleiben, közleményeiben és a közösségi oldalakon is. Az online szolgáltatásokért felelős vezető érdekességként megemlítette, hogy míg általában offline anyagokból készítenek digitális megjelenéseket, addig az infografika-sorozatnál kivételesen fordított az irány. Ugyanis az online összeállítások olvasottsága és népszerűsége adta, hogy az Invitel Pontokba és a szolgáltató rendezvényeire külön offline kiadványok is készüljenek az ügyfelek számára fontos témákból.