Üzleti tippek

Az új ipari forradalom feszített tempót diktál a cégeknek

Létszükséglet, hogy egy modern vállalat lépést tudjon tartani a technológiai fejlődéssel, de nem elvárható, hogy házon belüli erőforrásokkal ezt a területet mélységében le is fedje – emelte ki Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese a Heti Válasznak adott interjújában.
Fotó: Sebestyén László
Fotó: Sebestyén László

„Nem túlzás ipari forradalmat emlegetni, hiszen olyan átalakulás zajlik, amely nemcsak egy nemzetközi nagyvállalatot, hanem egy kisebb, helyi mezőgazdasági vállalkozást is érint, és alapvetően hat a társadalmunk egészére is. Befolyásolja például a kormányok szabályozási gyakorlatát vagy a mindennapi kapcsolattartást. A saját iparágunkra lefordítva; a távközlési és informatikai innováció, illetve ezen két terület egybeolvadása olyan szolgáltatásokat tesz lehetővé, melyek szinte minden ágazatban hatékonyabbá tehetik a cégek működését – amennyiben élnek velük” – fejtette ki Javorniczky Áron.

A vállalatok rendelkezésére álló szolgáltatások, technológiák soha nem látott iramban cserélődnek le és újulnak meg, ez pedig feszített tempót diktál a társaságok számára. Az infokommunikáció is rendkívül összetetté vált; új szakterületek alakultak ki, és ezek csak komoly erőfeszítések árán sajátíthatóak el mélységében és összefüggéseiben.

Ha a korábbi ipari forradalmakat lineáris fejlődésként képzeljük el, akkor a mostani exponenciális ütemű. Az új helyzetben egyre fontosabb feladat hárul a szolgáltatókra, hiszen a cégek sokszor nem is tudják felmérni, milyen fejlesztések, megoldások segíthetnék őket.

A vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: ma már mindennapos elvárás, hogy szolgáltatóként aktívan részt vegyenek az igények, problémák feltárásában. Gyakran előfordul, hogy egy vállalati ügyfelük mindössze az üzleti céljait fogalmazza meg, az ehhez szükséges fejlesztések, szolgáltatások kidolgozásában pedig már jelentős szerepet szán az Invitelnek. A jövőben valószínűleg ez a szakértői, konzultatív együttműködés válik jellemzővé, ezért az infokommunikációs szolgáltató egyre több erőforrást fordít partnereik működésének alaposabb megértésére.

A teljes interjú a Heti Válasz legfrissebb számában olvasható el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik