Tavaly ősszel startolt a Neatly, mely a ruhatisztítás és vasalás területén szeretné meghonosítani ugyanazt a sharing economy (megosztás alapú) gazdasági modellt, amire az Uber a személyszállítás, az Airbnb a szálláskiadás vagy a magyar Rendi a lakástakarítás piacán épít.
A cég online megrendelésre közvetít a lakossági ügyfelek számára professzionális ruhatisztítást és vasalást, egyelőre Budapesten. A Neatly növekvő népszerűsége a befektetők figyelmét is felkeltette: a Prosperitás Tőkealap nagyjából 50 milliós tőkével szállt be a startupba.
A lakossági igények teljesítése mellett a rövid távú ingatlan bérbeadás felfutásával párhuzamosan egyre jobban pörög az Airbnb-zők számára nyújtott szolgáltatásuk is: a vállalkozás saját lakástextil készletét adja bérbe a tulajdonosoknak. Erre tapasztalataik szerint nagy a kereslet, hiszen a rövid távú lakáskiadás kapcsán az ágynemű, a törölköző és más textíliák gyakori mosása és cseréje jelentős munkamennyiséget igényel.
Világszerte népszerű az interneten megrendelt mosás
Egyre több ruhatisztítás-közvetítő oldal, illetve mobilalkalmazás működik sikeresen – például a Washio, az Ediaxi vagy a Mywash – Magyarországon, illetve Közép-Európában, viszont nincs jelentős konkurense a Neatly-nek – emelte ki közleményében a startup.
A GB & Partners alapkezelő által menedzselt kockázati tőkealapból kapott befektetést a szolgáltatás továbbfejlesztésére, illetve külföldi piacra lépésre fogják fordítani.
„A tőkebevonással egyrészt növelni tudjuk az üzemméretet, hogy még gyorsabb és rugalmasabb legyen a szolgáltatás. Továbbá az Airbnb-zők számára a lakásüzemeltetés során felmerülő forgóeszköz szükségleteket is kielégítjük majd, legyen szó kis adagos samponokról, tusfürdőkről, a toalettpapíron és tisztítószereken át a szuvenírekig. Már a befektetés pillanatától megkezdődött az előkészület a régiós piacokon való megjelenésre, így Bécsben és Prágában már 2016-ban elindíthatjuk szolgáltatásaink egy részét” – fogalmazott Király Máté alapító.