Az AAA Auto régiós monitoring rendszerének legfrissebb adatai szerint a használt gépjárművek magyarországi piaca az év első két hónapjában több mint 70%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
Ugyanakkor a használt autók átlagárában nagyjából 10%-os visszaesés mutatkozik a vizsgált időszakban. Ezzel párhuzamosan közel hasonló mértékben emelkedett az eladásra meghirdetett járművek életkora és futásteljesítménye.
A táblázat alapján 113 ezer gépkocsit hirdettek a magyar használatautó-piacon 2016 januárjában és februárjában, míg a 2015-ös év azonos időszakában csak 66 ezret.
„A hazai piac bővülése a tavalyi év hasonló időszakához képest még akkor is lenyűgöző, ha figyelembe vesszük azt a tényt, hogy a hirdetett gépkocsik száma növekszik decemberben. Ennek az oka arra a szezonális hatásra vezethető vissza, hogy a kereskedők az év vége előtt hagyományosan engedményeket adnak, és ennek hatása általában még a következő év januárjában is megmutatkozik” – nyilatkozta az AAA Autó vezérigazgatója.
A 2015-ben leggyakrabban hirdetett autómodellek Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon
A tavalyi adatok alapján a magyar használtautó-piac méretét tekintve leginkább a szlovákiai használtautó-piachoz hasonlít, mintegy a fele a cseh piac nagyságának, és valamivel nagyobb, mint a lengyel piac egyötöde.
A Volkswagenek, a Fordok és a BMW 3-as sorozat modelljei mindegyik piacon népszerűek, míg az Opeleket főleg Magyarországon és Lengyelországban, a Suzukikat pedig legfőképpen a magyar piacon kedvelik.