A vevőriasztó honlapok egyik ismérve, hogy elavultak vagy komolytalannak tűnnek. Ha a webáruháza úgy néz ki, mintha csak sebtében dobták volna össze, akkor ne lepődjön meg, ha az odalátogatók nem veszik komolyan. Az online értékesítésben a bizalom megteremtése rendkívül fontos, hiszen míg egy normál üzletben az eladó személyesen segíti a vásárlót, addig itt a honlapnak kell eladnia önmagát.
Ha több hónapja nem frissült a weblap, akkor könnyen egy alvó vagy már nem létező cég látszatát kelti. Ha csak egy kicsit is felújítja a terméklistát, vagy néhol átszerkeszti az oldalt, már az elég lehet ahhoz, hogy az érdeklődők lássák, törődik az üzlettel. Kevés lehangolóbb dolog van, mint amikor a ’Híreink’ menüpontban egy-két évvel korábbi információkat lehet látni – említett egy szintén gyakori hiányosságot Zajdó Csaba, a ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője.
Tippek
- Töltsön fel szakmai cikkeket, vagy külön hírként is tegye ki, ha változott a termékkínálat, illetve, ha megérkeztek az újdonságok.
- Néhány sor helyett állítson össze részletes informatív termékleírásokat.
- A honlap stílusát igazítsa a célcsoporthoz. Ha fiataloknak ad el, akkor legyen fiatalos a szöveg, ha pedig háziasszonyoknak vagy horgászoknak értékesít, akkor írjon az ő nyelvükön. Egy fontos kivétel van: az Általános Szerződési Feltételek részt hagyja meg a szokványos hivatalos formájában. Ez a szerződési alapja a vásárlásnak, amellyel nem lehet „kreatívkodni”.
Mutatós a webshop, csak éppen senki sem tud róla
Zajdó Csaba szerint sokan arra számítanak, hogy ha kész a honlap, akkor a vásárlók majd véletlenül be fognak esni hozzájuk. Ez azonban korántsem ilyen egyértelmű, a marketing szerepe az e-kereskedelemben is nélkülözhetetlen, sőt…
Barátságtalan vevőszolgálat és későn érkező futár
„Ha nem tudja megtartani a jelenlegi ügyfeleit, akkor felejtse el az újakat. Az internet világában, akár egyetlen elégedetlen vásárló is a cég bukásához vezető lavinát indíthat el” – hívja fel a figyelmet a szakértő. A webáruház csak a jéghegy csúcsa, a siker azon is múlik, hogy milyen a teljes cég, milyenek a munkatársak, mennyire működik jól a logisztika. Ne feledje, a webshop nagykövetei a vevőszolgálaton dolgozók és a terméket kiszállító futárok.
Tippek
- Az elérhetőségei mindig legyenek jól látható helyen a nyitó- és az aloldalakon is. Az érdeklődők számára ez azt az érzést kelti, hogy szükség esetén azonnal lesz, aki segít. Itt nem feltétlenül kell, hogy 24 órás telefonos ügyelet működjön, van, amikor elég egy e-mail cím és néhány mondat a várható válaszidőről (amit viszont be is kell tartani!).
- Szervezzen kommunikációs képzést a munkatársaknak, és szakértő segítségével vegyék át, hogy a felmerülő problémákat, reklamációkat hogyan lehet ügyfélbarát módon kezelni.
Ha muszáj, akkor kezdetben így is spórolhat
Termékfeltöltés a webshop indításánál: ezt sem érdemes összecsapni, vagyis a minőségi termékleírásokat nem lehet kihagyni. De azzal sok időt megtakaríthat, ha olyan webáruházrendszert választ, amely lehetővé teszi a gyors tömeges adatfeltöltést – például Excel-fájlokból.
Egyedi dizájn vs. marketing: Ha muszáj választania, akkor inkább az előbbin spóroljon. Tipp: ha legalább havi 100 ezer forintot tud szánni a marketingre, akkor már érdemes egyedi dizájnt készíttetnie.