A hazai kkv-k többsége jól ismeri az új digitális szolgáltatásokat, és törekszik is arra, hogy a legújabb megoldásokat is igénybe vegye, ha azok hatékonyabbá teszik a cég működését.
A vállalkozások többféle elektronikus szolgáltatást is használnak, de egyértelműen a banki átutalás és az internetes banki szolgáltatás vezeti a sort – derül ki a K&H kutatásából. A felmérésben félezer hazai kkv-vezetőt kérdeztek meg.
Az elektronikus bankszámlakivonatot és a nem papíralapú számlát minden negyedik cég alkalmazza. Érdekes azonban, hogy az okostelefonok világában mindössze minden nyolcadik cég rendelkezik olyan alkalmazással, amelyen keresztül elintézheti banki ügyeit.
Földrajzilag is jelentősek a különbségek. Míg Dél-Dunántúlon minden ötödik cég rendelkezik bankkártyás fizetést lehetővé tevő POS-terminállal, addig Észak-Magyarországon ez az arány mindössze 8 százalék, és Budapesten is csak a kkv-k 14%-a él ezzel a lehetőséggel. Ezzel szemben a weboldalon történő bankkártyás fizetés pont az Észak-Magyarországi cégeknél érhető el a legnagyobb (27%), és szintén Budapesten, valamint az Alföldön a legalacsonyabb (13-13%) arányban.