Üzleti tippek

Így ültetné a magyarokat e-autóba a kormány

A szén-dioxid-kvóták eladásából származó bevételt az elektromobilitás kiépítésére fordítanák.

Erről a nemzetgazdasági miniszter beszélt a Dunaújvárosi Főiskolán rendezett Elektromobilitás Zöld Napon. Varga Mihály elmondta, hogy a Jedlik Ányos-terv alapvető célja az elektromobilitás elterjesztése. Megjegyezte, hogy Közép-Európában Magyarország volt az első, amely átfogó koncepciót alkotott e területen. A tervek között szerepel a belső égésű motorral hajtott járművek kiváltása plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtású gépkocsikkal.

2020-ra 54 ezer elektromos járműnek kell forgalomban lennie hazánkban, ehhez azonban előbb megfelelő infrastruktúra szükséges. Például biztosítani kell a megfelelő lefedettséget biztosító nyilvános töltőállomásokat, erre az idei költségvetésben 7 milliárd forintot különítettek el.

Adócsökkentéssel ösztönöznék

A Nemzetgazdasági Minisztérium hamarosan benyújtja azt a javaslatcsomagot, amelynek elfogadása után a környezetkímélő autók tulajdonosainak jövőre már nem kell regisztrációs adót fizetnie, valamint mentesülnek a különböző illetékek, gépjármű- és cégautó adó fizetése alól is. Továbbá jogszabály-módosítások is várhatók: a tiszta üzemű járművek könnyebben kaphatnának behajtási engedélyeket, használhatnák a buszsávokat, és díjmentesen hajthatnának fel a fizetős útszakaszokra.

A miniszter fontosnak nevezte, hogy az elektromos járművek töltésekor hasznosítható a „völgyi és mélyvölgyi időszakban keletkező” villamos energia, illetve Paks 2 megvalósulása esetén a jelentős többletkapacitások.

Varga Mihály a rendezvény keretében elektromos töltőállomást avatott a főiskola előtti téren. Avatóbeszédében kiemelte: az a céljuk, hogy év végére közel 150 nyilvános töltőállomás legyen Magyarországon, ehhez ösztönözni kívánják a nyilvános állomások mellett az otthoni töltés elterjedését is direkt anyagi ösztönzők vagy adókedvezmények bevezetésével.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik