A nagyvállalatok többsége elégedett a mostani banki partnerével és optimista a hosszú távú terveit illetően. A klasszikus szolgáltatásokat alapnak, a tanácsadói szemléletet hozzáadott értéknek tekintik a cégek – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából.
- A könnyű elérhetőség szintén fontos szempont, a testre szabott termékkínálatot 79 százalékuk, a jó hírnevet, presztízst a felmérésben résztvevők 72 százaléka emelte ki.
- A bankválasztás során tízből hét társaság fokozottan figyelembe veszi a pénzintézetek minősítését: a negatív minősítés vagy a rossz hírnév kizáró okként szerepel a legtöbb vállalatnál.
- A termékkínálatot, valamint a kapcsolattartás egyszerűségét a vállalatok kétharmada esetében figyelik.
- A sokféle szolgáltatást és az innovatív szemléletet a válaszadók 61-63 százaléka gondolja fontosnak.
- A piaci versenytársak közül azok a bankok tudnak kitűnni, amelyek stratégiai tanácsadóként jelennek meg a nagyvállalat mellett, hiszen ez a szerep még mindig unikálisnak számít a hazai pénzügyi piacon.
A pénzügyi vezetőknek általában jók a tapasztalatai a banki ügyintézés során. A nagyvállalatok jellemzően 2-3 pénzintézettel állnak kapcsolatban, csak egyharmaduknál fordul elő, hogy egyetlen számlavezető bankjuk van. A CIB kutatásából kiderült: sokszor az anyavállalat előírásai miatt van erre szükség, és a többség megfelelőnek tartja a jelenlegi bankkapcsolatok számát, csak egytizedük dolgozna a mainál kevesebb pénzintézettel – jellemzően takarékossági okokból.