A minősítések egyúttal a piac felé is jelzik, hogy az Invitel mára klasszikus távközlési szolgáltatóból vezető infokommunikációs megoldásszállítóvá vált. Ezt az is alátámasztja, hogy a társaság az elmúlt két évben megduplázta árbevételét az üzleti ICT-szolgáltatások területén.
Az ISO/IEC 20000-1:2011 tanúsítvány az ügyfelek számára nyújtott HelpDesk, szerverhoszting (szerverelhelyezés) szolgáltatásokra, helyszíni IT-támogatásra és távoli infrastruktúra-üzemeltetési rendszereire – vagyis az üzleti infokommunikációs szolgáltatások alapvető területeire vonatkozik, és három éven keresztül érvényes.
„A tanúsítás elnyerése azért is fontos mérföldkő, mert jelzi, hogy megkezdett stratégiánk sikeres. Ennek az útnak egyik alappillére, hogy ICT-szolgáltatásunkat nemcsak a piaccal, hanem független tanúsító szervezettel is megmérettetjük. A többi között ezért is fontosak számunkra a beszállítói partnerekkel kötött megállapodások, és ezért helyezünk nagy hangsúlyt arra, hogy a tevékenységünket nemzetközi szabványok szigorú normáin keresztül is tanúsíttassuk (ISO 20000, ISO 27001)” – fogalmazott Javorniczky Áron vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettes.
„Meggyőződésünk, hogy ezek a külső megmérettetések jelentősen hozzájárulnak az ICT-piacon történő sikeres szereplésünkhöz. Ügyfeleink közt tudhatjuk a többi között a Szerencsejáték Zrt.-t, az MTVA-t vagy a Hungaroringet, és számos nagybankot is” – tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
Az ISO/IEC 20000-1:2011 tanúsítvány immár sokadik a rangos nemzetközi minősítések sorában, köszönhetően az Invitel folyamatos fejlesztéseinek, valamint stratégiai együttműködéseinek a legismertebb gyártókkal és fejlesztőkkel, mint a Microsoft, Oracle, HP, IBM vagy a Cisco.
A vállalat nagy hangsúlyt helyez a gyártói minősítések megszerzésére, így például a világ legjelentősebb szoftvergyártója, a Microsoft partnereként Magyarországon elsőként szerezte meg a Cloud OS Network Silver Partner, majd nemrégiben a Gold Hosting Partner státuszt.