Direkt flotta-finanszírozásban idehaza ez az első felső kategóriás elektromos autó. A Model S után a Tesla által piacra dobott mindenkori legújabb modellt szintén kínálja majd a Business Lease.
Vincent van der Meijden, a társaság ügyvezető igazgatója szerint felfutás várható az elektromos autók piacán. A tartós bérlet keretében lízingelt e-autók teljes üzemeltetési költsége ugyanis mára versenyképessé vált az azonos kategóriájú, hagyományos üzemű gépkocsikéval.
A növekedés ma elsősorban a céges flottákat érinti. A lakossági felhasználás aránya várhatóan 2020 körül, a mai flottákból a használtautó-piacra kerülő járművek révén emelkedik majd.
Szeretne több e-autót látni az utakon?
A megkérdezettek csaknem fele az alacsonyabb beszerzési árat, ötödük a nagyobb hatótávolságot, hatoduk az erősebb töltő-infrastruktúrát, tizedük pedig az állami ösztönzőket tartja fontosnak az e-mobilitás elterjedéséhez. Ez derült ki az Automotive World 2013-as felméréséből. A kutatásban azokat a szempontokat keresték, amelyek meggyőznék a gépjárművezetőket, hogy villanyautóra váltsanak.
Fotó: Europress
„A ’tiszta’ gépkocsik normál városi közlekedésre és ingázásra is tökéletesen alkalmasak: hatótávolságuk 150 és 450 kilométer közötti, míg az európai autóvezetők 80 százaléka napi 100 kilométernél jóval kevesebbet utazik. A nyilvános töltőállomások terén van mit fejlődni, de a céges használathoz ezekre nincs tömeges szükség, elég, ha a számuk fokozatosan növekszik” – véli Vincent van der Meijden.
Adókedvezmények
Adó és illetékek szempontjából az e-autók használata kedvező:
– nincs gépjárműadó,
– a regisztrációs díj jóval alacsonyabb,
– valamint az átírási költség kilowattonként feleakkora, mint a hagyományos üzemanyaggal működő kocsik esetében.
Az EU stratégiai céljai között szerepel az elektromos autózás elterjesztése, így várhatóan ez a terület nem marad fejlesztési források nélkül, a zaj- és légszennyezés csökkentése pedig összgazdasági szinten is számottevő megtakarítást jelent. Bár a szakértői várakozások alapján tömeges felfutásra további ösztönzőkkel is csak 2020 után lehet számítani, de a cégek számára az e-autózás már ma is valós, működő alternatíva.