A tehergépkocsi-vezetők vezetési szokásai is nyomon követhetővé válnak egy olyan újgenerációs informatikai megoldásnak köszönhetően, amellyel a fuvarozó cégek felderíthetik a járművek nem megfelelő használatából eredő többletköltségeket. Ezzel pedig akár 15-20 százalékkal csökkenthetik a karbantartási díjakat, illetve 5-8 százalékkal az üzemanyagköltségeket – összegzi a WebEye Magyarország.
A gazdaság növekedése az elmúlt években mind belföldi, mind nemzetközi szinten fokozta a közúti fuvarozás iránti keresletet, ezért az áruszállításban részt vevő vállalatoknak egyre több jól képzett járművezetőre van szükségük. A társaság által fejlesztett szolgáltatás emellett hozzájárul a sofőrök képzésének megújításához is, mivel segítségével a vállalkozások egyéni oktatási programokat biztosíthatnak számukra.
A vezetési stílus részletes elemzésére irányuló megoldás a gázpedál helyzetét, a tempomat és a retarder használatát, a fordulatszám megválasztását, a fékezések módját és gyakoriságát, a nyomatékeloszlást, illetve a saját súllyal történő kigurítást egyaránt figyelembe veszi és értékeli. A rendszer nemcsak nyersadatokat mutat meg a felhasználónak, hanem egy előre definiált súlyozási szempontrendszer szerint értékeli a járművezetőket. A súlyozás összetett, amelyben például a fordulatszám-nyomaték-idő hisztogram meghatározó elem, ennek és több változónak együttes manuális elemzése és értékelése pedig nagyon nehézkes lenne.
Statisztikák nemcsak a sofőrökre, hanem a járművekre is kérhetőek, így akkor is tiszta képet kaphat a fuvarozó cég, ha a gépkocsit egy adott időszakban többen vezették.
A rendszer segítségével felderíthetőek a tehergépkocsik nem megfelelő használatából eredő többletkiadások, és így már rövid távon számottevő megtakarítás érhető el az üzemanyagköltségek és a karbantartással összefüggő kiadások terén. Az alkatrészek idő előtt történő elhasználódása és a járművek túlzott szervizigénye ugyanis többi között a nem megfelelő vezetési stílusra is visszavezethető: a kigurulás, a motorfék és a retarder használatának mellőzése a fékek és a gumiabroncsok gyorsabb kopásával jár, a fordulatszám helytelen megválasztása pedig a motor korai elhasználódásával növelheti a szervizköltségeket.