Ez nem sci-fi: testbeszédolvasó programmal fejthetünk meg másokat

Speciális, értékesítés-támogató alkalmazást fejlesztett ki a DLM Solutions Kft. Az androidos táblagépekre letölthető DLM Pulse első körben az autókereskedőknek készült, de a későbbi verziót akár az állásinterjúkon is bevethetik a HR-sek. A fejlesztés idén a középvállalati kategóriában Invitel InnoMax Díjat nyert.

Korábban a témában:

„Vannak, akik ösztönösen jól olvassák mások testbeszédét, de többnyire rendkívül időigényes megtanulni, és megfelelően alkalmazni az erről szóló ismeretanyagot. A programunkkal teljesen kiváltani nem, de támogatni tudjuk ezt a tanulási folyamatot és az értékesítők képzését. Úgy tudjuk, hogy a fejlesztésünk egyedülálló a hazai piacon, és egyelőre külföldön sem találtunk hasonlót” – említett néhány részletet a nem éppen szokványos innovációról a DLM Solutions ügyvezető igazgatója.

Nem arról van szó, hogy kamerával figyelik a tárgyalópartnert

Az alkalmazás jelenleg tesztelés alatt áll, az eddigi visszajelzések pozitívak. A fejlesztésben külön szakértői csapat vett részt, többek között pszichológusok, de az informatikai háttér is összetett: matematikai módszertan alapján dolgozik a döntési motor.

Hámori Balázs kiemelte: a testbeszéd egyes elemeit kizárólag kontextusában szabad elemezni. Tehát ne úgy képzeljük el a gépi segítséget, hogy kiragadunk egy elemet, és az alapján a rendszer máris megmondja a „tutit”. Az alkalmazás hét különböző területet vizsgál: így például a fej-, a kéz-, a kar- és a lábtartást, a szemmozgást, valamint a felsőtest helyzetét.

Észrevétlen segítség? Így működik a program

A tárgyalás elején az értékesítő a táblagépén bejelölhet olyan alapértékeket, amelyek befolyásolhatják az elemzést: például ismeri-e az illetőt, a tárgyalópartner milyen korú, férfi vagy nő, továbbá vegetatív jelek is megadhatók (izzadt, feszült stb.). De beállíthatja a kezdeti testbeszédjeleket is. Ezekből a rendszer statisztikai alapon kikalkulál egy értéket, amelyet érzelempárokhoz rendel. Ilyen érzelempár lehet az agresszív-alárendelő, nyitott-zárkózott vagy az érdeklődik-unatkozik kategória. A kiértékelés alapján pedig tanácsokat is ad az alkalmazás, hogy miként lehet pozitív irányba elmozdítani a megbeszélést.

„Triviális példa, de ha valaki karba tett kézzel, keresztbe tett lábbal ül, és kicsit előredől, akkor valószínűleg nem a legjobban halad a tárgyalás. Ebből a helyzetből akár azzal is ki lehet mozdítani, ha megkínáljuk egy csésze kávéval. Tudományosan igazolt, hogy ezeknek a mozzanatoknak is fontos szerepe van az értékesítés folyamatában, és néha ilyen apróságok is megváltoztathatják a partner hozzáállását” – magyarázta az ügyvezető igazgató.

Csak néhány másodperc

A fejlesztők szerint relatíve kevés időt kell tárgyalás közben a program használatával tölteni, ez többnyire csak néhány másodpercet jelent. A DLM Pulse felületét úgy alakították ki, hogy az értékesítő szinte „vakon” be tudja állítani a fontosabb jeleket és azok változásait. De arra is lehetőség van, hogy a tableten néhány kattintással átváltson marketinganyagokra vagy katalógusokra, tehát a táblagép akár oda is adható az ügyfélnek, aki a testbeszédolvasó alkalmazást persze nem fogja a kijelzőn látni.

„Természetesen az értékesítő képességétől is függ, hogy mennyire tudja a programot élesben is használni. A rendszernek tréningüzemmódja is van, amelyben gyakorolni lehet, ekkor a gépi tanácsok helyett a felhasználónak kell bejelölnie, hogy az adott testbeszédből milyen következtetést von le” – tette hozzá az ügyvezető.

Idén nyertek, tavaly második helyezést értek el

Az Invitel innovációs versenyén nem először indultak. Tavaly Élményvásárlás elnevezésű beltéri navigációs megoldásukkal „ezüstérmesek” lettek, idén pedig a testbeszédolvasó programmal megnyerték a középvállalati kategóriát.

„Természetesen büszkék vagyunk rá, hogy InnoMax Díjat kaptunk, amelynek az üzleti életben, az ügyfelekkel való tárgyalás során is van jelentősége. A díjnak még nagyobb súlyt ad, hogy a zsűri tagjai elismert szakértők, illetve több mint 100 pályázatból kerültünk a nyertesek közé” – tette hozzá Hámori Balázs.

A DLM Solutions fejlesztő és szoftverüzemeltető cégként sok szálon kötődik az autóiparhoz. Több mint száz márkakereskedővel állnak kapcsolatban, illetve vállalatirányítási rendszerfejlesztőként meghatározó szerepet töltenek be a szektorban. Ebből is adódik, hogy az InnoMax-díjas innovációt elsősorban az autóértékesítők számára fejlesztették ki, de finomhangolással más iparágakra is átszabható, és már készül az állásinterjúkon is használható változat is.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.