A Google értéke 159 milliárd dollár, ezzel 2013-hoz viszonyítva 40 százalékkal ér többet a márkanév. “A fogyasztók világszerte egyre erőteljesebben értékelik a vállalat innovatív szerepét. Tavaly például egyre többet hallottunk a Google Glassról, valamint a cég kutatásokat folytat a mesterséges intelligencia terén, és más ágazatokban – például az autóiparban – is megjelennek az Android-alapú fejlesztések. Ez egy elég erős üzenet a fogyasztók felé arról, hogy innovatív a Google” – kommentálta a listát Nick Cooper, a Millward Brown Optimor ügyvezető igazgatója.
Az Apple-t 3 év után taszították le a trónról
2014-ben a márka értéke 20 százalékkal csökkent, ezzel a második helyen áll. Az almás cég valószínűleg így sem panaszkodik, hiszen a márka 148 milliárd dollárt ér. Az Apple jelenleg is kiemelkedően teljesít, de a fogyasztók hiányolják, hogy a vállalat az elmúlt évben nem jelentkezett olyan forradalmi újdonsággal, ami korábban a technológiai társaságok vezető márkájától elvárható és megszokott volt.
A lista harmadik helyén az IBM végzett: 108 milliárd dolláros márkaértékkel.
Válságban is kifizetődő a márkaépítés
Hosszú évek óta idén minden kategóriában nőtt a vezető márkák értéke, és a Top 100 összértéke is növekedést mutat az előző évvel összehasonlítva, többi között ez is a válság végére utaló jel lehet.
“Az igazán erős márkák mozgatórugói voltak a kilábalásnak. Ha összehasonlítjuk, hogy milyen nevek kaptak helyet a 2008-as és a 2014-es listán, akkor 71 mindkét rangsorban szerepel. Akik komolyan vették a márkaépítést, azok kevésbé szenvedték meg a recessziót. Abban az időszakban, amikor a racionális döntések az olcsóbb helyettesítők felé irányítják a fogyasztókat, az erős márkák változatlanul irányadóak maradtak” – összegezte Bodnár Krisztina, a Millward Brown Hungary üzletfejlesztési vezetője.
A rangsor összeállításánál a pénzügyi mutatókon kívül a fogyasztók véleményét is figyelembe vették. A Top 100-as listát először 2006-ban állították össze, azóta a 100 legértékesebb márka összértéke szinte megkétszereződött.