Erős Antónia nemcsak a hírek, hanem a civilszervezetek világában is otthonosan mozog. Alapítványán keresztül mondhatni, „testközelből” látja, hogy az elmúlt évek során mennyivel került nehezebb helyzetbe a nonprofit szféra, és mennyire értékelődtek fel az állami és a vállalati források. Épp ezért fogadta el az Invitel felkérését, és vállalta, hogy zsűritagként részt vesz az InnoMax pályázatok elbírálásában. A vállalat ugyanis idén már nemcsak a cégeket és a fiatal fejlesztőket, hanem az alapítványokat, egyesületeket is támogatja. A nonprofit szereplők projektötletekkel pályázhattak, az Invitel pedig nem pénz formájában, hanem üzleti tele- és infokommunikációs szolgáltatásaival segíti a nyerteseket.
„A jelenlegi gazdasági körülmények mellett a cégeknek jobban oda kell figyelniük, hogy mire költik a szabad forrásaikat. Emiatt számos vállalkozás és magánszemély kényszerült arra, hogy visszafogja vagy megszüntesse a korábbi együttműködéseket, támogatásokat. Egy ilyen döntés első körben a nonprofit szervezetek programjait veszélyezteti, de egy kisebb csoportnak akár a létét is megkérdőjelezheti” – összegezte a tapasztalatait az RTL Híradó műsorvezetője.
„Természetesen a legfontosabb, hogy a civilek olyan forrásokhoz jussanak, amely a fennmaradásukat, működésüket segíti, de emellett minden más lehetőséget is érdemes megragadniuk. Az Invitel kezdeményezése például olyan ötletek megvalósítását is segítheti, amelyek – pénz és megfelelő pályázat hiányában – már lehet, hogy 5-10 éve a fiókban porosodtak. A pályázatra elég szerteágazó projektötletekkel lehetett nevezni. Ez lehetett informatikai vagy termékfejlesztés, de akár a logisztikához vagy a HR-hez kapcsolódó terv is” – tette hozzá.
Az újratervezés is fontos
Erős Antónia a Magyar Adományozói Fórum bíráló bizottságában is dolgozik, és összességében azt látja, hogy a pályázással már önmagában nyernek a jelentkezők. A nevezésekkel és a pályázati anyagok kitöltésével ugyanis a civilszervezeteknek újra kell gondolniuk a működésüket, sőt, ezzel kicsit más szemével is ráláthatnak a tevékenységükre. Eközben pedig kiderülhet, hogy mi az, amit eddig rosszul csináltak, miben kellene változtatniuk.
Az alapítványoknak, egyesületeknek azt is meg kell tanulniuk, hogy miként jelenhetnek meg partnerként a céges világban. Ma már kevés az, hogy megfogalmazzák az általános céljaikat. Például az Egy Csepp Figyelem Alapítvány célja a cukorbetegségre való figyelemfelhívás, valamint a cukorbetegség megelőzéséért való küzdelem. Ez viszont úgymond csak az alcímük. A megvalósításhoz ugyanis olyan programokat kell kidolgozniuk, amelyek értékesek, értelmesek, kivitelezhetőek, és tömegesen eljutnak az emberekhez.
„A programok tervezésénél arra is érdemes figyelni, hogy azok találkozzanak a különböző cégek társadalmi felelősségvállalási projektjeivel. Mindenkinek érdemes tehát kicsit kilépnie a saját köreiből, nyitottá válnia, és megismernie a körülötte lévő szervezetek, vállalatok működését. Tudom, hogy nincs könnyű helyzetben a civil szféra, de ez a fajta nyitottság és tanulási folyamat is segíthet abban, hogy hatékonyabbá tegyék a működésüket, felhívják magukra a figyelmet, és így újabb támogatókat találjanak” – tanácsolja Erős Antónia.
Az Invitel InnoMax Díjakat május 8-án adták át, a nyertesekről itt olvashat.