Üzleti tippek

A cégek harmada lustaságból bukja az üzletet

FN24
FN24

2014. 04. 04. 12:19

A vállalkozások jelentős része olyan hibák miatt esik el a beszerzői megrendelésektől, amelyek könnyűszerrel orvosolhatók lennének.

Korábban a témában:

A Tablazat.hu beszerzési szakportál több mint 1000 ajánlatkérésre adott beszállítói választ vizsgált meg. Az eredmények alapján a cégek több mint harmada apró hibákon, figyelmetlenségeken csúszik el.

8 tipikus hiba, ami miatt elúszik az üzlet

– Nem vagy csak későn válaszolnak az ajánlatkérésre.

– A pontosításhoz nem hívják fel az ajánlatkérőt.

– Tovább irányítják az ajánlatkérőket.

– Információszegény ajánlatot adnak.

– Nem ajánlanak helyettesítő terméket.

– A földrajzi távolság miatt nem adnak ajánlatot.

– Nem foglalkoznak a kis tételekkel.

– Elmulasztják az utókezelést.

Adjon cégre szabott választ!

A hibás válaszok több mint tizedénél a beszerzők egy katalógussal vagy egy honlapcímmel próbálták kiváltani az informatív ajánlatokat. Minél inkább személyre szabott a válasz, annál valószínűbb, hogy az ajánlatkérőből végül megrendelő lesz, sőt akár visszatérő megrendelő.

Az üzletek több mint negyede hiúsul meg az időtényező, így például a 2 napon túli ajánlatadás, illetve a vásárlói igényekre adott késedelmes válaszok miatt – derült ki a felmérésből.

„Nincs raktáron”

Nem ritka az sem, hogy a beszerzői ajánlatkérés olyan márkára vagy típusra vonatkozik, amely már nem elérhető, vagy kivonták a forgalomból. Ilyenkor az egyik legnagyobb hiba, ha a cég „elengedi az ajánlatkérő kezét”.

Üzleti tipp: Ajánljon helyettesítő terméket, hiszen közel sem biztos, hogy a beszerző csupán egyetlen típust tud használni. Emellett pedig egy szakértői termékajánlás a cég hitelét is erősítheti.

Okos és veszélyes!

Felejtse el a határokat!

Ma már nincs akadálya annak, hogy egy cégről az ország vagy a kontinens másik pontján is értesüljenek az üzleti partnert kereső vállalkozók. Ebből adódóan akár a megyéken vagy országhatárokon kívülről is érkezhetnek ajánlatkérések. A beszállítók egy része viszont elköveti azt a hibát, hogy nem reagál ezekre a megkeresésekre, pedig a szállítmányozási piacon rengeteg lehetőség van, hogy megtalálják a legmegfelelőbb megoldást.

Ne csak az árban gondolkodjon!

Az ajánlatkérésre adott válasz sok esetben gyakorlatilag az árra korlátozódik, viszont egy üzlet lebonyolításához jóval több információ szükséges. Ezek feltárása pedig újabb felesleges köröket jelenthet az üzletkötés előtt.

„Egyre inkább előtérbe kerül az a tendencia, hogy az ipari beszerzők figyelembe vesznek és forintosítanak olyan tényezőket is, mint például az üzemeltetési, javítási költségek, meghibásodás esetén a leállásból keletkezett károk vagy a kapcsolódó szolgáltatások hiánya miatt felmerülő költségek. Éppen ezért fontos, hogy a beszállító ne csupán az árra szűkítse le az ajánlatot. A legfontosabb szempontok között szerepelnek a termék pontos tulajdonságai, a beszerzés és üzemeltetés költségei, a kapcsolódó szolgáltatások, illetve a szállítási határidők is” – magyarázta Kócsi Norbert, a Tablazat.hu szakértője.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.