Üzleti tippek

Így vághatjuk vissza 30 százalékkal a telefonköltségeket

Az informatikai felhők egyre több területre törnek be. Az internet alapú IP-telefonálás például múlt időbe teszi a drága céges alközpontok kiépítését.

A hagyományos IP-alapú telefonálás már több mint 10 éve megjelent Magyarországon, de igazi áttörés csak az utóbbi években történt. A fejlesztéseknek köszönhetően ma már a vállalkozásoknak nem kell saját, drága IP-alközpontokba beruházniuk, hanem mindezt havidíjas konstrukcióban is bérelhetik.

A telephelyek és a különböző osztályok összekapcsolása régóta alapelvárásnak számít. Ezt elsősorban a hagyományos telefonalközpontok biztosítják, amelyek többnyire költséges beruházásra kényszeríthetik a cégeket.

Az IP Center újraértelmezi az asztali telefonok rendszerét. Elsősorban azoknak a vállalkozásoknak fejlesztettük ki, amelyek több telephellyel rendelkeznek, vagy már van kiépített alközpontjuk, de éppen csere előtt állnak, és még spórolnának is. Mindez azoknak is előnyös lehet, akiknek eddig nem volt pénze, vagy nem érte meg a saját telefonhálózat kiépítése – fejtette ki Zsembery György, az Invitel vezérigazgató-helyettese. – Ezzel az új generációs megoldással a cégek saját igényeikre szabhatják a telekommunikációs rendszerüket. Az IP Centerhez külön beruházásra, valamint telepítési és üzemeltetési szakértelemre sincs szükség, ezeket az Invitel átvállalja, így a vállalkozások sokkal inkább a mindennapi üzletmenetre és a fő tevékenységükre fókuszálhatnak.”


Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt

Az asztali okostelefon

Ma már teljesen megszokott, hogy valaki otthonról is rálát a munkahelyi számítógépére vagy a céges informatikai rendszerre. Az IP Center esetében ugyanez megoldható az irodai telefonnal is, mindegy, hogy a munkatársak éppen a közeli kávézóban vagy üzleti úton vannak.

Gyakori gond a cégeknél, hogy a bejövő hívások részben elvesznek, mert a telefonos rendszer nem rögzíti a híváslistát, és a kollégák sem tudják mindig felvenni a telefont. Az IP Centernél viszont néhány kattintással beállítható a hangüzenet, a hívásátirányítás, valamint híváscsoportok is létrehozhatók. Emellett fogadható és küldhető e-fax is, így kevesebb papír, tintapatron fogy, illetve megspórolható a fax üzemeltetési költsége is. Ennél a megoldásnál nem kell külön telefonvonal, és a digitális archiválás is biztosított (a fax már a megérkezésnél bekerül a mentett fájlok közé), mindez pedig zöldebbé teheti a vállalkozást.

Az összekapcsolt telephelyek természetesen ingyenesen beszélhetnek egymással, és az internetről is elérhető a kezelőszoftver, amelynek segítségével percek alatt kialakítható a munkaállomás az új kollégáknak is. Az Invitel által készített költségbecslés szerint az IP Center segítségével akár 30 százalékos megtakarítás is elérhető.

IP-telefonok a Graphisoftnál

A Graphisoft az építészeti szoftverek fejlesztésében a világ élvonalába tartozik. A vállalatcsoport hazai központja az elsők között vezette be az IP Centert, így a cég majdnem 250 dolgozója – 290 melléken – használja ezt a hangszolgáltatást.

Sárdy Tibor, a Graphisoft informatikai igazgatója szerint a régi ISDN-alapú telefonközpont „leváltásával” most a legmodernebb technológiát használják, másrészt belső erőforrásokat is fel tudtak szabadítani, és mindez még a nemzetközi kommunikációs igényeiknek is megfelel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik