Üzleti tippek

Leáldozhat a céges taxicsekkeknek

Az InnoMax díjas fejlesztés az e-taxiban látja a jövőt.

Míg a főváros és a taxisok között tart a huzavona az egységes tarifa bevezetéséről és más évek óta görgetett kérdésekről, addig van olyan cég, amely az innovációban látja az előrelépést. Az RT 5 Taxi Holding Kft. által kifejlesztett e-taxi megoldás előnye, hogy nemcsak olcsóbbá, de tervezhetőbbé is teszi a szolgáltatást, és egyúttal a taxitársaság költségeit is csökkenti. Az adminisztrációs kiadások visszavágása a cégeknél kézenfekvő megoldás a spórolásra, de a tényleges eredményekhez nem lehet kihagyni az innovációt sem.

A RT 5 Taxi Holding Kft. ügyvezető igazgatója szerint az “aki lemarad, az kimarad” elv itt is maximálisan érvényes, így csak az ésszerű előre menekülés lehet a megoldás. A piaci pozíció megőrzéséhez, javításához viszont még kevés lehet maga a fejlesztés, “az elért eredményeket láttatni is kell.”

Megéri ötletelni

Az InnoMax Díjat az Invitel hozta létre azzal a céllal, hogy támogassa a kis- és közepes vállalkozások innovációs törekvéseit, és felhívja a figyelmet e cégek fejlesztéseire és erőfeszítéseire. Idén harmadik alkalommal választottak a kreatív ötletek közül.

Mi is az e-taxi?

Horváth Csaba ügyvezető igazgató hangsúlyozta, hogy a válság ellenére 2009-ben indították el a fejlesztések zömét. “Bármilyen nehéznek is tűnik egy adott üzleti év, a társaság bizonyos összeget mindig elkülönít a fejlesztésekre, ez jelenti ugyanis a növekedés alapját” – magyarázta a gyakorlatban nem éppen egyszerű üzleti receptet.

A taxitársaságnál, amit lehetett elektronizáltak, így kialakították az elektronikus számlázási rendszert, bevezették a taxikártyát és a cég honlapját is fejlesztették. Ezen kívül elindították a Taxiprogram nevű vállalatirányítási rendszert, a mobilos fizetést, és áttértek az IP alapú call centerre, amely az Invitel fejlesztése.

Ez utóbbival költséghatékonnyá tehető a cégen belüli kommunikáció, emelkedhet a szolgáltatás színvonala (a folyamatos rendszerfelügyelet által), és a rugalmasság is növelhető. A vállalatirányítási rendszer ütőkártyája, hogy bármikor, bármilyen időtávra lekérdezhetőek az adatok, így jóval egyszerűbbé válik a nyilvántartás és a fizetés is. A taxitársaság a külföldi piacokon is kipróbálná a fejlesztést, az erről szóló tárgyalásokat már el is kezdték.

Kiskapuk helyett: így is lehet orvosolni a pénzhiányt

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik