Üzleti tippek

Vizsgáznak az éttermek

Tavasszal jelenik meg az első GaultMillau Magyarország étteremkalauz, amely segíthet a vendégeknek is a választásban.

Molnár B. Tamás, a kalauz szakmai irányítója és főszerkesztője az MTI-nek elmondta, bár csak kedden vált nyilvánossá a kiadvány jövőbeni megjelenésének ténye, az éttermek és szállodák független tesztelése és bírálása gyakorlatilag már elkezdődött.

Elsősorban a konyhai minőséget értékelik

A GaultMillau nemzetközi szinten működik, napjaink legbefolyásosabb étteremkalauz-kiadóinak egyike. Henri Gault francia étteremkritikus és Christian Millau író alapította 1965-ben. Rendkívül szigorúan bírálja el az éttermeket, fontosnak tartja az alapanyagok minőségét, tisztaságát. Elsősorban a konyhai minőséget értékelik.

Tíz pont alá jó étterem nem mehet és legfeljebb húsz pont adható, de már a 17-18 pont is a legmagasabb szintű minőséget, kreativitást és ételkészítést jelenti.

Színes szakácssapkák

A minősítés jelzése a szakácssapka, melyet 13 ponttól érdemelnek ki az éttermek. A fekete a hagyományos konyha jele, a vörös a megújuló konyháé. Két szakácssapka egy Michelin-csillagnak felel meg a szakácsszakmában szintén nívós Michelin Guide értékelési mértéke alapján.

Mivel az étterembírálatok során nagy hangsúlyt fektetnek az alapanyagok minőségére, az étteremkalauz lehetőséget nyújt a regionális mezőgazdasági termékeknek és kézműves élelmiszereknek, hogy rövid utat találjanak a jó és kiemelkedő minőség, illetve az elismertség felé.

A vidéki éttermeknek is jó lehetőség

Az áprilisban megjelenő kiadványban mintegy háromszáz étterem és szálloda szerepelhet majd. Mivel a GaultMillau nemzetközileg elismert kalauz – Franciaország mellett például németországi, marokkói, hongkongi, Egyesült Államok-beli és svájci kiadvánnyal is rendelkezik -, a magyar kiadásban szereplő éttermek a nemzetközi szintű bemutatkozás lehetőségét is megkapják. Sőt a korábban esetleg kevesebb figyelmet kapott minőségi vidéki éttermek is a gasztronómia élvonalába kerülhetnek.

Az a céljuk, hogy folyamatos iránytűvé váljanak. A kalauz visszajelzés a vendéglátós társadalom felé, hogy megéri jót csinálni” – mondta el Molnár B. Tamás.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik