A Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. reklámjaiban gyógyhatást tulajdonított az általuk forgalmazott készülékeknek. A GVH szerint ezzel tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, mivel az állításaikat nem tudták bizonyítani.
A vállalkozások életmód magazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a társaságok honlapjain megjelentetett hirdetéseikben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelõzõ, és kezelõ hatásokat tulajdonítottak. A reklámokban kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják szervezetünk belsõ egyensúlyát, használatával megszûnik a gyötrõ fájdalom, valamint alkalmasak a betegségek rendszeres megelõzõ vagy terápiás kezelésére.
A GVH közleményében kiemeli, hogy a betegek a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagálnak a gyógyulást ígérõ tájékoztatásokra, ezért is tisztességtelen az a gyakorlat, amit a cégek a hirdetéseikben folytattak.
Ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t 5.000.000 Ft, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t 2.000.000 Ft és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500.000 Ft bírság megfizetésére köztelezte. A Versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségügyi problémákkal küzdõ, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.