A Tesco legutóbbi éves jelentésében Japánnal kapcsolatban a “mérsékelten veszteséges” kifejezést használta. Philip Clarke vezérigazgató most úgy nyilatkozott: a cég arra a következtetésre jutott, hogy Japánban nem tud megfelelõen gazdaságos tevékenységet kiépíteni.
Az üzletek eladását a következõ hónapokban kezdik meg. Az értékesítendõ üzletek Tsurukame néven mûködõ szupermarketek, Tesco és Tesco Express formában mûködnek.
A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervek szerint a közép-kelet-európai térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások bõvítésével. Ezt elsõsorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévõ hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bõvítését, a kisebb alapterületû Tesco áruházak számának növelését vették tervbe.
A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsõsorban az ázsiai fellendülés hatása volt, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelõ hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények.
Magyarországon tavaly a bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott a társaság, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizetõ volt.