A GVH idén februárban indított eljárást az Auchan ellen, mert a vállalkozás reklámkiadványában „Auchan Hungarikum” szlogennel olyan termékek jelentek meg, amelyek nem tartoznak a közismert hungarikumok körébe.
A szlogennek a magyar népi motívumokkal való együtt alkalmazása – valószínûsíthetõen tévesen – azt a látszatot keltheti a fogyasztóban, hogy 100 százalékban magyar terméket vásárol, azonban e termékek elõállításához használt alapanyagok egyes esetekben valószínûsíthetõen nem magyar eredetûek.
Az eljárás során a GVH a tényállás feltárása érdekében adatszolgáltatásra kötelezte az Auchant, amelynek azonban ismételt felszólítás ellenére sem tett eleget, ezért a vizsgáló 500 ezer forint eljárási bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A Versenytanács az Auchan által kezdeményezett jogorvoslati eljárásban megállapította, hogy a vállalkozás olyan alaptalan hivatkozásokkal akadályozza a vizsgálatot és a tényállás feltárását, amely az Auchan árbevételével sokkal inkább arányban álló eljárási bírság kiszabását indokolja – áll a GVH sajtóközleményében.