Üzleti tippek

Focis nézőáradat

Milliós nézőszámot ér el az MTV a futballvébé esti mérkőzéseivel. A munkahelyükön meccset nézőknek köszönhetően a legnagyobb online portálok is nagy hasznot húznak a világbajnokságból.

Jól tették a Magyar Televíziónál, hogy a korábbi fenyegetőzéseikkel ellentétben nem értékesítették valamelyik kereskedelmi csatornának a labdarúgó-világbajnokság jogait. A vb első tíz napjának nézettségi adatai alapján ugyanis „lubickol” a nézőkben a köztévé. „Békeidőben” és főműsoridőben mindössze öt százalék körüli közönségarányt képesek elérni, ez a vébé első teljes hetében a négyszeresére, 20 százalékra nőtt.
Meccseivel a köztévé a kereskedelmi televíziókkal is felveszi a versenyt. Június 11-én az első, délutáni találkozóra a 18–49 évesek közül 211 ezren, a teljes lakosságból pedig majdnem 600 ezren voltak kíváncsiak, ez 27,6, illetve 26,8 százalékos közönségarányt jelentett. Ezzel a köztévé a 18–49 évesek körében egyből lepipálta a kereskedelmi adókat, a teljes lakosságon belül pedig megszorongatta az RTL Klubot.
Az első másfél hét tapasztalatai alapján a legnézettebb esti mérkőzésekre több mint egymillióan voltak kíváncsiak a teljes lakosság és közel 500 ezren a 18–49 évesek köréből (lásd táblázatunkat). Ez annak fényében jó eredmény, hogy ugyanebben a műsorsávban futnak a TV2 és az RTL Klub húzóműsorai, a Jóban rosszban és a Barátok közt, valamint számos heti sorozat.

Az MTV részben értékesítette az internetes közvetítési jogokat, amiért harcba szállt a két legnagyobb online hírportál, az Origo és az Index. Ezt végül az utóbbi szerezte meg, piaci pletykák szerint százmillió forint körüli összegért. Így a Telesport.hu mellett az Indexen is élőben nézhetők a meccsek.
Mucsi Csaba, az MTV online főszerkesztőjének lapzártánkkor tett nyilatkozata szerint egy-egy élő mérkőzésbe 15–25 ezren néznek bele a Telesport.hu-n, az azonos időpillanatban kiszolgált maximális nézőszám pedig 20 ezer volt, amit a kora délután adott Honduras–Chile összecsapással értek el.
A látogatottsági adatok egyébként lebuktatták a nézőket, a fél kettőkor kezdődő meccsek magas netes látogatószáma alapján ugyanis kijelenthető, hogy sokan a munkahelyükről nézik a focit. Árulkodó az is, hogy Budapest után látogatottságban a vidéki nagyvárosok jó részét megelőzi az irodákkal bőven ellátott Budaörs. A vébédöntő felé közeledve a mérkőzések várhatóan még több nézőt vonzanak majd.

A foci iránti netes érdeklődés nagy nyertese az Origo és az Index sportrovata. Előbbi látogatószáma a vébé előtti napokban 70-80 ezer körül alakult, ami a torna megkezdése után duplájára nőtt, június 14-én pedig elérte a 225 ezret. Az indexes Sport Géza 100-120 ezres szintről indulva ért el az Origóhoz hasonló eredményt, a Nemzeti Sport Online pedig a 140 ezer körüli látogatószámát tornázta fel 160 ezer fölé.

A Ringier-nél ilyenkor maximá­lisan kiaknázzák a sport-portfó­liójukban rejlő lehetőségeket. Négy héttel a torna indulása előtt kiadott Világbajnokság 2010 magazinjuk az utolsó példányig elfogyott. A vébé indulása előtti napon a Nemzeti Sportba behúzott „VB Kalauz” 20 százalékkal dobta meg a napilap eladásait. Domán Éva, a Ringier Sport Network lapigazgatója szerint a meccsnapok átlagosan hét-tíz százalékkal emelik a lap értékesített példányszámát, de például az a megjelenésük, amelyben vébéposzter is volt, 18 százalékkal bizonyult kelendőbbnek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik