Üzleti tippek

Habzik a sör

A Borsodi igyekszik minél jobban kihasználni a labda-rúgó-világbajnokság nyújtotta lehetőségeket – mondta lapunk érdeklődésére Mészáros Zsolt. A cég marketingigazgatója szerint ilyenkor minden szem a képernyőkre szegeződik.

– A közvélekedés szerint a labdarúgóvébé nagy lehetőséget jelent a sörmárkák kommunikálására. Egy magyarországi brand számára is ilyen evidencia az ebben rejlő lehetőség?

– Mivel a FIFA egyre erősebben korlátozza azon márkák jogait, akik nem hivatalos szponzorai a világbajnokságnak, leginkább a vendéglátóhelyek forgalmában, illetve az otthoni meccsnézéshez kapcsolódó sörértékesítés növekedésében mutatkozik meg az esemény kedvező hatása. Egy sörmárka elsősorban értékesítési akciókkal, illetve egyéb, futballhoz kapcsolódó promóciókkal akarja kihasználni az eseményt.

– A nemzetközi labdarúgás jelenleg magasabb minőséget képvisel, mint a hazai futball. Nem kézenfekvő a biztos minőséget jelentő, kockázatmentes világbajnoksághoz kapcsolódni?

– Kézenfekvő lenne, ám a hivatalos szponzori státusz egy lokális márka számára megfizethetetlen, ilyen megállapodást csak nagy nemzetközi szerződések keretében lehet kötni.

– A sör és a labdarúgás, illetve a fesztiválok elválaszthatatlanok egymástól. Ahol baráti társaságok hosszú órákat szórakozással töltenek, egy-egy pohár sör is lecsúszik. Milyen lehetséges taktikára csábítja önöket a focivébé?

– Minden sörmárka megpróbálja kihasználni a meccsnézéssel egybekötött baráti összejöveteleket, minden lehetséges értékesítési ponton megragadva a forgalomnövelés lehetőségét. Mi is reméljük, hogy nem csak egy-egy hosszabb, vagy izgalmas meccs ideje alatt csúszik le az a bizonyos pohár sör. Ott leszünk például a kivetítős helyszíneken, ahol nagyobb tömegek egy kicsit a világbajnokság szurkolói közegét megidézve nézhetik a mérkőzéseket.

– Ahogy közeledünk majd a fináléhoz, az izgalmak és a tévéközvetítések nézettsége egyre jobban nő. Kizárólag nézettségi szempontokat figyelembe véve érdemes spothelyeket foglalni a mérkőzések környezetében?

– A közszolgálati televízióban mérkőzések szerint lehet(ett) kiválasztani, hogy hol jelenjen meg egy-egy márka. Ezek kiválasztásánál szempont volt, hogy az ismertebb/kedveltebb csapatoknál, vagy az izgalmasabbnak ígérkező meccseknél kerüljünk adásba, hiszen ezek nézettsége magasabbnak ígérkezik.

– Milyen vébézajra számítanak más sörmárkák, illetve egyéb brandek részéről? Kik jöhetnek szóba, kikre számítanak?

– Elsősorban a hivatalos szponzoroktól, a Coca-Colától, a Sonytól, az Adidastól, a Hyundaitól, a KIA-tól és a Castroltól várunk erős aktivitást. Rajtuk kívül sok kisebb-nagyobb márka jelentkezik a focihoz, a vébéhez kapcsolódó reklámmal a közvetítések környékén, vagy focis tematikájú promócióval rukkol elő.

– Mely időszakban kommunikál a Borsodi?

– Fogyasztói promóciónk május 10.–július 11. között fut. Imázskommunikációra pedig a mérkőzések közvetlen környezete alkalmas, hiszen ilyenkor minden szem a képernyőre figyel.

– Ha a magyar válogatott ott lenne Dél-Afrikában, az változtatott volna a világbajnokság kiaknázási lehetőségein?

– Erre nem lehet egyértelmű választ adni. Az biztos, hogy a Borsodi számára – amely régóta a magyar labdarúgó-válogatott elkötelezett támogatója – a hazai fociszurkolókhoz hasonlóan az év legfontosabb eseményévé emelte volna a világbajnokságot. Ebben az esetben a marketing-erőforrásaink jóval nagyobb részét fordítottuk és fordíthattuk volna erre a rendezvényre, hiszen így hivatalos szponzori státuszunk is jóval erősebb, kihasználhatóbb jogosultságokat hozott volna magával.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik