Áttörést hozhat az idei év a 3D-s televíziózásban, ebben pedig nagy szerepet játszhat a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokság. A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) április elején jelentette be, hogy a vb 64 mérkőzéséből 25-öt három dimenzióban is közvetítenek. A tavalyi konföderációs kupán már tesztelt technológia a torna nyitómérkőzésén mutatkozik be, és a felszerelést biztosító Sony illetékese szerint legalább akkora áttörés lesz, mint amikor a fekete-fehér televíziózást felváltotta a színes. A térhatású adás 26 országban lesz látható, az érdeklődők pedig a helyszínen kiépített szurkolói zónákban és mozikban is feltehetik a különleges 3D-szemüvegeket. Valószínűleg az idén ez a megoldás lesz a jellemző, és a szurkolók nem otthon vagy épp kedvenc kocsmájukban nézik majd ily módon a mérkőzéseket, mivel a közvetítési jogokat megszerző csatornák közül csak néhány ad 3D-s műsort, mint a Sogecable Spanyolországban, az ESPN sportcsatorna az USA-ban vagy az SBS Dél-Koreában.
Mozikban is lesznek 3D-s futballközvetítések azok után, hogy a FIFA, a Sony és az Aruna Media megállapodott egymással. Terveik szerint világszerte mintegy 800 filmszínházban lehet három dimenzióban követni a vb történéseit.
Mozikba kényszerülnek a futball angol szerelmesei is, mivel Nagy-Britanniában nem az új technológiát a portfóliójába már korábban beépítő Sky nyerte el a vb sugárzási jogát, hanem a BBC és az ITV. A Sky 3D csatorna nyilvános tesztjére az év elején került sor, akkor néhány pubban az Arsenal–Manchester United rangadót közvetítették térhatású technológiával, április elején pedig már több ezer kocsmában szurkolhatták végig a nézők a Manchester United–Chelsea mérkőzést. A szigetországban a vb alatt 50 filmszínházban és öt nyilvános helyszínen adják majd 3D-ben a kiválasztott 25 meccset.
Magyarországon áprilisban kerültek az üzletekbe az első háromdimenziós élményt nyújtó televíziók, és hasonlóan a világ többi részéhez, itthon is a Samsung játszotta az úttörő szerepet. Kováts Botond, a Samsung marketingmenedzsere azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a vb ideje alatt mennyi készülék fogy majd, azonban az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyar piacon is van kereslet az ilyen televíziók iránt. Igaz, egyelőre nem annyira a 3D-s tévéműsorok generálják ezt az igényt, sokkal inkább a Blu-ray lemezeken kiadott filmek, esetleg a játékok, illetve nem elhanyagolandó az a tényező sem, hogy a megfelelő felbontású videotartalmakat ezek a készülékek képesek kettőből háromdimenzióssá konvertálni. A Samsung jelenleg két 3D-s modellt kínál Magyarországon, és Kováts Botond elmondása szerint június végén újabb típussal bővül a hazai választék.
A 3D-s tévék gyártói várhatóan világszerte komoly sikerre számíthatnak az idén. Az Informa Telecoms and Media előrejelzése szerint az év végére közel 850 ezer otthonban lesz olyan készülék, amely alkalmas térhatású tartalmak megjelenítésére. Az már más kérdés, hogy mihez kezdenek majd ezekkel a tévékkel, a tanulmány szerint ugyanis csak mintegy százezer otthonban lesz fogható valamilyen háromdimenziós műsort sugárzó csatorna. A következő években valamennyit javul a helyzet, a cég becslése szerint ugyanis a 2015-ben 3D-s tévével rendelkező 70 millió háztartás közel egyharmadának lesz lehetősége térhatású tévéműsor vételére.