Üzleti tippek

Online vásároltak

Két-három év alatt a három legnagyobb online ügynökség egyike lesz a Rebel Rouse – jelzi várakozását a közelmúltban felvásárolt céggel kapcsolatban Kerti Attila, a Maximize ügyvezetője.

– Miért volt szükségetek a Rebel Rouse online ügynökségre?

– A MindShare-rel már régóta dolgoztunk azon, hogy működjön nálunk kreatív- és online fejlesztési részleg. Ezt korábban házon belül próbáltuk megoldani, alvállalkozókat vontunk be a feladatokra, megpróbáltuk a teljes GroupM ügynökségi csoport szintjén (Maximize, MC Media, Mediaedge:cia, MindShare – a szerk.) összefogni ezeket az online kommunikációs feladatokat. Ezeknél azonban jobb megoldásnak tűnt, hogy tulajdonrészt vásároljunk a Rebel Rouse-ban.

– Nagyságrendileg mennyiért ütöttétek nyélbe az üzletet?

– Ez nem publikus, az viszont igen, hogy a Rebel Rouse 51 százalékát vásároltuk meg, a többi a céget alapító magánszemélyek tulajdonában maradt.

– Ezek a magánszemélyek korábban az Arcusnál dolgoztak. Amikor ők év elején létrehozták ezt a céget, már tudták, hogy hozzátok fognak csatlakozni?

– Nem, és azért ők nem is mindannyian az Arcusból jöttek. Úgy fogalmaznék, hogy az Arcus csődje nyilván egyfajta vákuumot okozott a piacon, ami bármilyen új vagy már létező digitális cégnek lehetőségeket is teremtett, hiszen meghatározó online szakértők, „nagy nevek” ott álltak hirtelen tisztességes állás nélkül.

– Tehát ők kerestek meg titeket?

– Igen, nekünk pedig szükségünk volt az ő tudásukra. Elég gyorsan, gyakorlatilag hat hét alatt megköttetett ez a házasság. Ebben az is segített, hogy a GroupM-en belül a Maximize speciális helyzetben van, hiszen meghatározó lokális tulajdonrész van az ügynökségben.

– A GroupM-en belül tavaly alakult már egy online ügynökség, az eMission. Ez a cég nem tudta volna ellátni azokat a feladatokat, mint a Rebel Rouse?

– Erről annyit mondhatok, hogy a GroupM tagügynökségek végül egymástól eltérő stratégiát választottak ügyfeleik digitális kiszolgálására, viszont a Mindshare és a Maximize továbbra is szorosan együttműködik, ennek egyik manifesztációja a Rebel Rouse.

– Ettől függetlenül az eMission működik tovább?

kerti attila kedvencei

Tévé: Viasat3

Újság: Magyar Narancs, National Geographic

Rádió: InfoRádió, MR3-Bartók Rádió

Netes portál: Facebook, Index, Iwiw, Netvibes

Könyv: Alessandro Baricco: Selyem, Esterházy Péter: Termelési regény

Film: Angyalszív, Mátrix

Zene: klasszikus

Hobbi: régi amerikai autók, utazás, vitorlázás

– Nem, az eMission gyakorlatilag megszűnt, és a korábban ott dolgozó szakemberek visszakerültek ahhoz a csoporton belüli ügynökséghez, ahol korábban is dolgoztak. A házon belül „online gépháznak” nevezett részleg viszont megmaradt az eMissionből. Ezalatt a keresőmarketinget, a kampányanalitikát és a reklámszervert értjük, ezek a lelkei az online kampányoknak, amit a MindShare-rel közösen továbbra is használunk.

– Mi az elvárás a Rebel Rouse-zal kapcsolatban?

– A Rebel Rouse-ban nemcsak az egyik tulajdonost képviselem, hanem az operatív munkában is részt veszek, ugyanis business development igazgató vagyok az ügynökségnél. Azt tűztük ki célul, hogy két-három év alatt szeretnénk a három legnagyobb online ügynökség egyike lenni. A MindShare és a Maximize számos cégnek végez médiaszolgáltatást, azonban ebbe az online kreatív és fejlesztési munkák nem tartoztak bele. A partnereink eddig vagy nem fordítottak figyelmet erre, vagy mást bíztak meg a feladatokkal. Ezért ezen a területen komoly növekedési lehetőséget látok.

– A Maximize szempontjából milyen volt a tavalyi év?

– Nagyjából azt a visszaesést könyveltük el mi is, mint a piac többi szereplője. Az MRSZ becslése szerint 20 százalékot esett a reklámpiac, az ügynökségi oldal szerintem ennél nagyobbat, inkább 30 százalék körülit.

– Az ügyfeleket sikerült megtartani?

– Tavaly megtartottuk, nagyrészt azokkal dolgoztunk, akikkel 2008-ban. Az idén már más a helyzet, mert a CIB Bankot elvesztettük. Helyette sikerült megszerezni a Generalit, a Neo Interactive-val közösen pedig megnyertük az Invitel online médiavásárlási tenderét.

– A teljes médiapiac szempontjából milyenek a várakozásaid erre az évre?

– Maximum stagnál a piac, viszont a gödör alját talán már elértük. Ezért arra számítok, hogy a nyártól kezdődően egyre több megrendelés fut be hozzánk, ezekből tényleges kampány viszont inkább már csak jövőre lesz. Tehát a bevételek növekedésére leghamarabb 2011-ben lehet számítani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik