Üzleti tippek

Csúcsra járók

Válságos időszakban is lehet növelni a reklám-bevételt, sőt, még a példányszámot is. A tavalyi év tíz legsikeresebb nyomtatott magazinja között új márkának nem osztottak lapot.

Évek óta kongatják a vészharangot a szakértők és időről időre különböző becslések látnak napvilágot a nyomtatott sajtó végnapjait illetően, néhány termék mégis köszöni szépen, jól van. Sőt, válság ide vagy oda, tavaly is volt olyan kiadvány, amely tulajdonosa számára a korábbi éveknél több bevételt termelve, igazi aranybányának bizonyult. Legtöbbjük komoly múltra tekint vissza, ám a kiadók találékonyságát dicséri, hogy gyorsan reagáltak a piaci változásokra, így népszerű és egyben üzletileg is sikeres termékekkel tudtak kirukkolni. A Mediaweek összegyűjtötte azt a tíz amerikai lapot, amelyek nemcsak az olvasók, de a kiadóvállalatok kedvencei is.

A rangsor élén Amerika első számú társasági magazinja, a People áll, ahol a fejlesztések szinte minden területet felöleltek. A StyleWatch és a People Country című kiadvánnyal a klasszikus újságolvasói szokásoknak kedveztek, és bátran éltek a technológia adta lehetőségekkel is, így megjelent a lap iPhone-verziója. Noha a People online is tálalja a sztárpletykákat, a brand továbbra is a nyomtatott piacon a legerősebb. A lap kiadója, a Time Inc. méltán büszke lehet, hiszen tavaly ez a magazin értékesítette a legtöbb hirdetési helyet. Második helyen az igen prosperáló Men’s Health kishúga áll: a Women’s Health öt éve indult hódító útjára, és tavaly sem veszített népszerűségéből. A nyomtatott lap egyre több nyelven érhető el, emellett a kiadó számos népszerű internetes és iPhone-os fizetős megoldást fejlesztett ki. Az idei év is jól indult számukra, az első két hónapban a tavalyihoz képest 14 százalékkal nőtt a bevétel. Harmadik a sorban a mára fogalommá vált és gyakran jelzőként is használt női magazin, a Cosmopolitan, amely az utóbbi időben látványos akcióival került rivaldafénybe. Az olvasók lojalitásával a hirdetői oldal is tisztában van, ezért nem meglepő, hogy tavaly a legtöbb márka bevezető kampánya ehhez a magazinhoz kapcsolódott. De nem csak a nők kedvelik a magazinokat, a negyedik helyen a tengerentúl legnépszerűbb és egyik legjövedelmezőbb férfilapja áll.

A Men’s Health kiadója eredményesen indult el azon az úton, amelyről számos médiaguru csak beszélt: több sikeres online- és mobilalapú fizetős szolgáltatást is bevezettek. Mindezek mellett a nyomtatott kiadvány szintén növelte vásárlói számát, rácáfolva arra az immár általánosan elfogadott nézetre, miszerint a nőknek szóló termékeknek még lehet egy-két évtizede, de a férfilapok napjai meg vannak számlálva.
Általában a gazdasági magazinok nem szoktak a legsikeresebb kiadványokat összegyűjtő listák élmezőnyében végezni, az Economistnak mégis sikerült e bravúr. A rangsor készítői vélhetően azért választották be a brit gazdasági hetilapot a tengerentúl nagyágyúi közé, mert ki tudta vonni magát a sajtópiac és a gazdasági válság hatása alól, és tavaly a második fél évben 6 százalékkal növelte előfizetői bázisát. Mindezt úgy, hogy az etalonnak számító hetilap ára mintegy 6,99 dollár.

A lajstrom további öt szereplője ékes bizonyítéka annak, hogy némi leleménnyel, nyomtatott magazinokkal is sikeresen ki lehet elégíteni szinte minden korosztály igényét. A Sports Illustrated ismert sportolónőket fürdőruhában felvonultató lapszámával mára hagyományt teremtett. A Runner’s World fizetős, maratonra felkészítő tréningprogramja szintén akkora sikert aratott, hogy az idén már négy futóversenyre készítenek fel megfelelő ellenszolgáltatás fejében. De nem marad olvasnivaló nélkül az otthonülő családanya (Family Circle, Parent & Child) sem, akinek közösségi oldalakra épülő szolgáltatásokkal kedveskedtek a kiadók, míg az idősebb korosztályt megcélzó More-nál egy főszerkesztőváltás is elég volt a sikerhez.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik