Puszta gazdasági szükségszerűség miatt jött létre a Daimler-Renault és a Nissan közötti megállapodás – közölte a Saxo Bank. Az EU6-os emissziós előírás 2014-ben várható bevezetésével erősödik az a nyomás, amellyel az EU az autógyárakat a kisebb, üzemanyag-takarékos gépkocsik gyártására igyekszik rábírni. Ez azonban új technológiák kifejlesztését, így hatalmas összegeket igényel. A legtöbb autógyárnak – többek között a csökkenő árbevétel folytán – nem áll rendelkezésére ilyen mennyiségű készpénz. A Daimler-Renault/Nissan közötti együttműködés és a többi új partnerség is ebből a helyzetből fakad.
Néhány éven belül várhatóan mások is követni fogják a Daimler-Renault/Nissan példáját. A luxuskocsikat gyártó BMW-hez és a Land Rovert és Jaguart gyártó Tata Motors-hoz hasonló gyárak a kisebb, jó fogyasztású autók gyártásához olyan szövetségeseket fognak keresni, mint például a PSA csoport (Citroën/Peugeot) és a Toyota. Szinte lehetetlen kitalálni, pontosan kik lesznek a partnerségre szerződő felek, de az EU kötelező emissziós standardja miatt óhatatlanul végig fog söpörni egy konszolidációs hullám a globális autóiparon.