Üzleti tippek

A nőknél van a távirányító

A régiós sikereken felbuzdulva, ambiciózus tervekkel vágott neki az idei évnek az NBC Universal. A cégcsoport és az egyre népszerűbb Hallmark előtt álló kihívásokról Colin McLeod, az NBC Universal Global Networks Kelet-Közép-Európáért felelős igazgatója nyilatkozott lapunknak.

– A Férjem védelmében című sorozat nemrég debütált Magyarországon a Hallmark Channel műsorán. Hogyan fogadta a hazai közönség?

– Nagy áttörést értünk el a sorozattal a Hallmark-nézők körében, a premierepizód két héten keresztül a legnézettebb műsorok között szerepelt a 18–49 éves korosztályban. Ez a csatorna nézettségében mintegy negyvenszázalékos növekedést jelent a vizsgált szegmensben. Örülünk a sikeres rajtnak, és bízunk benne, hogy további nézőket nyerünk meg az áprilisban induló új részekkel.

– A Hallmark a magyar nők kedvenc csatornái közé tartozik hazánkban, és az ötödik legnézettebb adó a kábeltévészegmensben. Hogyan lehet tovább erősíteni ezt a pozíciót?

– Az NBC Universal elkötelezett a hosszú távú növekedés iránt, ezt szem előtt tartva végzi nemzetközi befektetéseit. Folyamatosan figyeljük, hol tudnánk még jobbak lenni. Jelenleg a helyi szintű tartalom-előállításra, tévés programok és filmek gyártására koncentrálunk, illetve a stratégiai partnerségek és szövetségek kialakítását tartjuk a további fejlődésünk kulcsának.

– Hogyan látja a hazai és régiós médiafogyasztási trendeket a nőket illetően? Milyen változásokat tapasztaltak az elmúlt néhány év során?

– A statisztikák szerint a családi költségvetést 85 százalékban a nők kezelik, ők a végső döntéshozók. Többet tévéznek és többet használják az internetet, mint a férfiak, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy ők gondoskodnak a család szórakozásáról. A nézők száma erősen függ az érzelmi intelligenciától és a társadalom jóléti szintjétől. Ha a gazdaság virágzik, a tévénézők száma némiképp csökken, míg a nehéz időkben fordított tendenciát figyelhetünk meg.

– Mennyiben befolyásolja a médiafogyasztást, hogy a tapasztalatok szerint a fiatalok egyre inkább eltávolodnak a televíziótól?

– Napjainkban a fiatalok a közösségi oldalakon kapcsolódnak ki, ezért amellett, hogy a női közönséggel meg kell találni a közös hangot, a nézők elérését már ezeken a felületeken is meg kell kezdeni. Az elsődleges információforrás, amiben hiszünk, az a barátok ajánlása, míg a második helyen a közösségi hálók kapcsolatai állnak. Az IPTV mint eszköz jelenti az integrációt, amely lehetővé teszi, hogy a távirányító használatával, a tévézéssel párhuzamosan a közösségi oldalakat böngésszük.

– Fontosnak tartják, hogy jelenlétük igazodjon az adott helyhez,
országhoz?

– A valódi szórakoztatás univerzális. Öt fő márkánkra alapozva igyekszünk erőteljes kapcsolatot kialakítani globális jelenlétünk és helyi közönségeink igényei között. Mindezt új, elsőként bemutatott, eredeti tartalmakkal támogatjuk.

– Milyen szerepet tölt be az NBC üzleti stratégiájában a kelet-közép-európai régió?

– Növekedési stratégiánkban a hangsúly a nemzetközi fejlesztéseken van, ez pedig kiemelten vonatkozik a kelet-közép-európai régióra. Azon dolgozunk, hogy 2010 végére csoportszinten megduplázzuk nemzetközi bevételeinket, és ezzel párhuzamosan a régióban húszról harminc százalékra emeljük részesedésünket a nemzetközi sales területén a vállalat teljes bevételén belül. Ez húsz százalék feletti növekedést irányoz elő a teljes piac mintegy hétszázalékos növekedésével szemben.

– Hogyan érintette a cégcsoportot a tavalyi erőteljes gazdasági visszaesés?

– Erős márkáinak köszönhetően az NBC Universalt kedvező helyezetben érte a gazdasági hanyatlás. Az egyre nehezebb környezet a fizetős tévécsatornák működtetőit veszélyezteti leginkább, így különösen körültekintően kell eljárniuk azoknak, akik új adó indításában gondolkodnak.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik