Ugyan egyre többen vannak, akik szkeptikusak a nyomtatott lapok jövőjét illetően, ám bőven akadnak még olyanok, akik komoly fantáziát látnak a printmédiában. Nem is akárkik. A Business Superbrands (BS) legfrissebb kutatásából kiderül: két nyomtatott lap, az angol Financial Times és az ugyancsak a Pearson Plc. kiadó által jegyzett The Economist teljesített a legjobban a BS médiarangsorában.
Ráadásul a nyomtatott lapokat sújtó nehéz idők ellenére szerepeltek kimagaslóan, amit jól jelez, hogy rajtuk (és az internetes megabirodalomként nyilvántartott Google-on) kívül más nem tudott az első 25-be kerülni az 500-as listán.
Az Financia Times szóvivője hangsúlyozta: a most megszerzett 17. hely jól tükrözi, hogy az olvasók a nehéz időkben az általuk hitelesnek tartott és elismert márkákban bíznak a legjobban. Az 1888-ban alapított rózsaszínű lap volt egyébként az első brit újság, amelyből többet adtak el az országon kívül, mint Nagy- Britanniában. Az ötszáz fős stáb által készített lapot közel másfél millióan olvassák világszerte. A testvérlap The Economist is tekintélyes, másfél évszázados múltra tekint vissza, sikerét pedig mi sem szemléleti jobban, minthogy heti 1,4 milliót értékesítenek belőle napjainkban. A Pearson csoport egyébként a válság ellenére 13 százalékkal növelte adózás előtti profitját tavaly. Igaz, a financial Times reklámbevé-telei csökkentek. S hogy a nyomtatott média valóban hangsúlyos szerepet kapott a Superbrands-rangsorban, azt az is jól szemlélteti, hogy Rupert Murdoch médiabirodalmának két csúcsterméke, a The Times és annak vasárnapi kiadása, a The Sunday Times az 55. helyen található.
Előbbi még a fent említett gazdasági lapoknál is tekintélyesebb múltra tekint vissza, ugyanis először 1785-ben jelent meg a standokon, majd közel 220 éven keresztül az angol lapokra jellemző hagyományos broadsheet formátumban nyomtatták ki, mígnem 2004-ben a korábbihoz képest jóval kisebb, ún. kompakt méretre váltott. A lap egy évvel később érte el a legmagasabb értékesített példányszámot, akkor 692 ezret adtak el belőle. Jelenleg kevésbé megy jól az üzlet: az idén januárban már csak alig több mint 500 ezret adtak el belőle, ez 18 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
Vasárnapi kiadása is meghatározó szereplője az angol lappiacnak: mintegy 1,2 millió fogy belőle, nagyjából annyi, mint legnagyobb riválisából, a The Sunday Telegraphból, amely ugyancsak felkerült a Superbrands-listára, mégpedig a 116. helyre. Az említetteken kívül a The Guardian és vasárnapi testvérlapja, a The Observer is ott van az 500-as listán.
A televíziók közül a BBC Worldwide végzett előkelő helyen, mégis a nagy vesztesek közé tartozik: amíg ugyanis a 2009-es rangsorban a 15. helyet szerezte meg, ezúttal a 31.-re esett vissza. Ennél is nagyobbat, 62 helyet csúszott hátra a JCDecaux közterületi megacég. Igaz, utóbbit korábban sokkal hátrább, a 212. helyre rangsorolták.
A New York-i központú Saatchi & Saatchi reklámügynökség, amely a világ 80 országában van jelen, a 35. helyet szerezte meg az összesített listán. Bekerült a top 100-ba a Gallup és az Ipsos kutatóvállalat, a Yello Pages és az eBay is, ám az olyan nagy kereskedelmi tévétársaságok, mint az ITV vagy a Channel 4 viszont kimaradtak a rangsorból.