Csehországnak köszönhető a vívmány, amely nem állami cég, hanem magánvállalkozás. Az ötletet az Amélie csodálatos élete című francia film adta, amelyben a főhősnő kerti törpét utaztat a világban, és a törpe mindenhonnan üdvözlő fotókat küld megdöbbent gazdájának.
Az utazási iroda alapáron 90 euróért – 25 ezer forintért – viszi el bárki plüssmackóját vagy más játékállatát a világ különböző nagyvárosaiba, ahol lefényképezi helyi nevezetességek társaságában, bizonyítandó, hogy az állat megjárta a megrendelt utat. Az első Prágába vezet, aztán Budapesttel, Berlinnel, Pozsonnyal, Münchennel szélesedik az úticélpaletta.
A gazdinak tudatnia kell az irodával, hogy plüssmackója vegetáriánus-e vagy húst is eszik, szeszes ital megengedett-e neki vagy teljesen absztinens, nehogy olyasmit szolgáljanak fel neki út közben, amit nem kéne. És hogy mihez kezdhet a gazdi a fotókkal? Mutogathatja a barátainak, felteheti az internetre – javallja az iroda. Becslései szerint a világon 1,2 milliárd plüssállatgazda van. Az utazási iroda forgalmáról még nincs adat.