A 2009 októbere és decembere közötti időszakra vonatkozó üzleti eredmények értékelésénél szinte valamennyi meghatározó webes társaság vezetője kiemelte, hogy erős három hónapot zártak, a vártnál jobban teljesítettek. Ami még biztatóbb lehet, hogy a jövőre vonatkozó előrejelzéseik is optimisták, és bár a gazdasági válság előtti lendület várhatóan még nem tér vissza 2010-ben, de már egyértelmű jelei mutatkoznak az internetes ipar talpra állásának.
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy a cég által 2009 utolsó negyedévében elért eredmény egészen kivételesnek mondható, figyelembe véve, hogy a globális gazdaság még csak éppenhogy megkezdte a regenerálódást a 2008 őszén kirobbant válság után. A jövőről szólva a keresőcég első embere optimizmusának adott hangot, hozzátéve, hogy komoly összegeket fektetnek be az idén is a technológiai fejlesztésbe.
A Google 6,67 milliárd dolláros bevételt ért el 2009 negyedik negyedévé¬ben, ez 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A cég igazán látványos fejlődést ért el az adózott eredményt vizsgálva, ugyanis a 2008. október–decemberi időszak 382 millió dolláros profitja után a múlt év utolsó három hónapjában 1,97 milliárd dolláros nyereséget tudott felmutatni. Az egész évre vonatkozóan lényegesen visszafogottabb volt a növekedés, a tavalyi, 23,65 milliárd dolláros forgalom kevesebb mint 9 százalékkal múlta felül a 2008-ast, míg a 6,52 milliárd dolláros adózott eredmény kicsit több mint 50 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A keresőpiac második számú cégének, a Yahoo!-nak is jobban sikerült a múlt esztendő, mint a 2008-as, úgy tűnik, a vállalat vezetését 2009 januárjában átvevő Carol Bartznak sikerült lendületbe hozni a társaságot. A Yahoo! negyedik negyed-évi, 1,73 milliárd dolláros forgalma ugyan négy százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, azonban míg 2008 utolsó három hónapjában még 119 millió dolláros veszteségről számolt be a vállalat, addig tavaly már 278 millió dolláros nyereséget ért el az október–decemberi időszakban. Nem véletlen, hogy az eredmények értékelésekor az átalakulásról szóló 2009-es év erőteljes befejezéseként jellemezte az utolsó három hónapot Carol Bartz. Az egész évet vizsgálva a forgalom mintegy 10 százalékkal maradt el 2009-ben az előző évitől a Yahoo!-nál, míg a nyereség közel a felével, 605,3 millió dollárra nőtt.
A jövőre vonatkozóan google-os kollégájához hasonlóan Carol Bartz is optimistán nyilatkozott, 2010 első három hónapjában még a visszafogottabb előrejelzés szerint is növekedést várnak éves összevetésben, amire az elmúlt hat negyedév-ben nem volt példa. A január–márciusi időszakra 1,57 és 1,67 milliárd dollár közötti forgalmat várnak a Yahoo!-nál, míg az üzemi eredmény 90-110 millió dollár körül alakulhat.
Egyértelműen a 2009-es karácsonyi vásárlási szezon győztesének tekinthető az Amazon, a világ legnagyobb webáruháza, amely az elmúlt esztendő utolsó negyedévében 9,52 milliárd dolláros bevételt ért el – ez 42 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Ráadásul a várakozásoknál lényegesen jobban teljesített a cég, hiszen a Wall Street elemzői mindössze 9,04, míg a társaság maga 9,13 milliárd dolláros forgalmat várt az október–decemberi időszakra. A cég adózott ered-ménye még látványosabban nőtt, az utolsó negyedévben elért 384 millió dollár 71 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.
„Erős negyedik negyedévünk volt, amiben nagy szerepet játszott a PayPal szolgáltatás kiemelkedő teljesítménye, és az, hogy újra erőre kapott az eBay alaptevékenysége” – értékelte John Donahoe, az online aukciós szolgáltató elnök-vezérigazgatója 2009 utolsó negyedévét. Az október–decemberi időszakban fordult elő első alkalommal, hogy három hónap alatt 20 milliárd dollár feletti összeg ment át az eBay által üzemeltetett PayPal rendszeren. A cég 2,4 milliárd dolláros bevételt ért el a negyedik negyedévben, ez 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.