A Spar azért döntött az egész éves kampány mellett, mert a fogyasztói kutatások alapján az áruk eredete felértékelődött a magyar vásárlók döntési folyamatában. A magyar vevők jelentős részére jellemző, hogy a hazai termékeket keresik. Míg 2005-ben a megkérdezett vásárlók 52 százaléka tartotta fontosnak a termékek hazai eredetét, addig 2009-ben 68 százalék nyilatkozott így.(GfK Hungária tanulmány)
Az egész éven át tartó kampány során a kiváló minőségű, tradicionális magyar termékeket és előállítóikat mutatják be – tv-reklámokban, óriásplakátokon, és szórólapokban. A 2010. február 4-én kezdődő akcióban elsőként a tóalmási Húscsarnok Kft. által készített tóalmási parasztkolbász kerül terítékre.
A vállalat akcióiban az előző években is kiemelt szerepet kaptak a magyar áruk. 2008-ban a cég az Agrármarketing Centrummal közös kampányt folytatott a Kiváló Magyar Élelmiszerek népszerűsítéséért.