Üzleti tippek

Követni kell-e a marketinggurut?

Impozáns létszámú hallgatóság előtt beszélt Wolf Gábor a Kkv Marketing Expon, aki tulajdonképpen leleplezte magát, mégis sikert aratott, hála a posztmodernitás szellemének. Vélemény egy rendhagyó rendezvény kapcsán.

„Az emberek nem az információhoz, hanem a guruhoz kötődnek” – mondta Wolf Gábor marketingtanácsadó (guru?) népes, főként vélhetően mikrovállalkozókból álló hallgatóságának a csütörtöki, általa rendezett Kkv Marketing Expon. Értékesítés, befektetés – ősidők óta elérhetők az információk, mégis adnak ki új könyveket, s megélnek tréningcégek. A lényeg a tudás csomagolása – magyarázta a guru (mert miért is ne nevezhetnénk így, hiszen követői, hallgatói szép számmal vannak).

Wolf Gábor maga a két lábon járó posztmodernitás, a megtestesült önreflexió. Értékesítést oktat, és mindezt olyan módon teszi, hogy közben maga is értékesíteni akar, s így maga az értékesítésről szóló előadás is értékesítési eszköz, ami tulajdonképpen önmagáról is szól – Wolf Gábor éppen megosztja tudását, s közben azt mondja: oszd meg te is a tudásod.

Forgasd meg a szellemi tőkéd, és te is sikeres leszel. Az csak kifogás, hogy csavarokkal foglalkozol, s az iparágadban ez nem működik – biztosította a guru a szép számú hallgatóságot.

A guru nagyon jól érzi a korszellemet: az élmény többet számít, mint a ráció. A hallgatóság nem pattant föl egy emberként, s ment el a könyvtárba, hogy megtudja, melyek is azok a réges-régen elérhető információk az értékesítésről (bár ki tudja, egy részük később nem teszi-e meg).

Wolf Gábor kritikusai azt mondják, hogy leginkább saját marketingeléséhez ért – de ahhoz nagyon -, viszont a világon semmi újat nem mond, a marketing egyszerű igazságait ismételgeti. S Wolf – ha nem is éppen erre – azt mondja: a tudás szinte ősidők óta elérhető, annak a csomagolása a lényeg. Hiába, a guruk hajlamosak egyszerű, örök igazságokról beszélni.

Nem mintha Wolf Gábor ne lenne kiváló előadó. Remekül, ám igen hosszasan elmagyarázta például a csökkenő hozadék törvényét a gyümölcsszedés hasonlatot alkalmazva anélkül, hogy a „csökkenő hozadék” szókapcsolatot kimondta volna. Ám aki már hallott valamit erről a fogalomról, annak azért ez igencsak hígnak tűnhetett.

Azonban el kell ismerni: Wolf – vagy az utána következő Nyírő Réka – előadása igenis hasznos lehet egy kezdő vállalkozónak, hiszen legalább ráirányítja a figyelmét: létezik valami olyasmi, hogy marketing. S ennek a valaminek a mélyebb megismerése valóban fontos a mikrovállalkozónak. Az információ pedig – mint Wolftól is tudjuk – elérhető. Mégpedig különféle csomagolásokban: megvásárolható „infotermékekként”, vagy éppen kölcsönözhető könyvtári könyvekként is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik